סקר מיוחד: האם צריך לבנות דירות לזוגות לצעירים ברובע ט"ו?

בעקבות ההחלטה שהתקבלה אתמול (שני) בבית המשפט המחוזי בב"ש, להחזיר את הדיון סביב הבנייה בשטח הפתוח והשומם ברובע ט"ו להכרעת חברי מועצת העיר, החלטנו לקיים סקר פתוח לתושבי אשדוד
סקר מיוחד: האם צריך לבנות דירות לזוגות לצעירים ברובע ט"ו?

מי שנוסע ברכבו ברובע ט"ו בציר המרכזי של הרובע (שדרות יצחק רבין) לא יכול שלא לראות את השטח השומם והמוזנח בצד הדרך. מדובר בשטח המשתרע על פני 70 דונם, שעומד בימים אלה במרכז הדיון הציבורי, בעקבות ההחלטה של עיריית אשדוד להקים בשטח זה פארק משחקים ענק, בית ספר, גני ילדים, מתנ"ס ומאות יחידות דיור שרובם מיועדים לזוגות צעירים במחיר מיוחד במסגרת תוכנית "דיור למשתכן".

בעיריית אשדוד מממשים הלכה למעשה מדיניות כלל ארצית של מינהל מקרקעי ישראל. מדובר במדיניות בלתי מתפשרת – לאפשר בנייה של כמה שיותר יחידות דיור בכל שטח פנוי ברחבי העיר. זו הפעולה הכי משמעותית במאבק המתיש מול מצוקת הנדל"ן ההולכת וגוברת בכל עיר מתפתחת בארץ, דבר שלא פסח גם על העיר שלנו. מה שטוב לרובעים א' ו-ב' טוב גם לרובע ט"ו, כאשר מדובר בשטח פתוח, גדול ומשמעותי, שיכול להעניק פתרון למאות משפחות צעירות, שחולמות לבנות את ביתן בעיר בה צמחו וגדלו, במחיר סביר מאוד ועוד בשכונה מתקדמת.

יחד עם זאת, ניתן להבין את ההתנגדות של חלק מתושבי רובע ט"ו, שלא מוכנים להתעורר כל בוקר מול בניינים גבוהים שיוקמו במסגרת הפרויקט. לטענתם, מדובר בצעד לא מקובל ולא ראוי, שעלול להרוס את צביון הרובע. הם יצאו למאבק סביב מספר יחידות הדיור הגדול (לטענתם), שיוקמו בפרויקט העתידי, וניתן להעריך שהם יהיו מוכנים להגיע לפשרה מול עיריית אשדוד בסוגיה זו. שיחות בין הצדדים אף התנהלו בעבר, אך לא הובילו לפתרון ממשי. אולי יש מקום לחדש את השיחות בין הצדדים כדי להגיע לפשרה שתהיה מוסכמת על כולם, לפני ההצבעה של חברי מועצת העיר.

מה שבטוח, מספר פוליטיקאים מהאופוזיציה החליטו "לעשות סיבוב" על המאבק הזה, והדליקו להבה שהגיעה למימדים עצומים, תחת הכותרת: "שומרים על רובע ט"ו". אותם פוליטיקאים לא חושבים על הזוג הצעיר שחי בשכירות ומשלם 4,500 שקל בחודש על דירת שלושה חדרים, שכל חלומם הוא לרכוש דירת ארבעה חדרים במחיר של 1.2 מיליון שקל. הם יוכלו לעשות זאת בפרויקט החדש ברובע ט"ו, ובפרויקטים נוספים של "מחיר למשתכן", שצפויים להגיח לאוויר העולם במהלך החודשים הקרובים. רק ככה אשדוד תשאיר את בניה  ובנותיה בעיר, ותעצור את סחף ההגירה העצום, של מאות זוגות צעירים שנאלצו לרכוש דירות בערים פחות אטרקטיביות (כמו קריית גת, קריית מלאכי ואשקלון), רק בגלל שאין באשדוד דירות לזוגות צעירים במחיר סביר.

את אותם פוליטיקאים זה פחות מעניין, הם חושבים איך לקושש קולות לקראת הבחירות הקרובות, ובדמגוגיה זולה מפחידים את תושבי רובע ט"ו באיומי סרק ובמשפטים חסרי בסיס ואחיזה.

הרעיון של עיריית אשדוד הוא להחיות את השטח השומם בלב הרובע, עם פארקים ירוקים, בית ספר, גני ילדים, מתנ"ס וגם מאות יחידות דיור (כרגע מדובר ב-748 יחידות דיור), שכאמור חלקם הגדול מיועדים לזוגות צעירים. רובע ט"ו אינו שונה מהרובעים הוותיקים בעיר, שגם שם מתכננים להקים מגדלי מגורים בכל שטח פתוח. דין רובע ט"ו חייב להיות זהה לדין רובע א' ורובע ב'. אין אף תושב שהוא עדיף על פני תושב אחר, והמדיניות חייבת להיות זהה לכולם.

אתר "אשדוד אונליין" החליט לקיים סקר כדי לשמוע את דעתם של תושבי העיר בסוגיה החשובה הזו, רגע לפני שחברי מועצת העיר יתכנסו ויצביעו על עתיד הפרויקט ברובע ט"ו. אתם מוזמנים להצביע ולבחור בין שלוש האופציות הבאות:

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך