עצוב: מפעל טבע באשדוד ייסגר – מאות יפוטרו

כבר ביוני תיסגר מחלקה שלמה של כ-150 איש. העובדים מתכננים שביתה. עובדי טבע אשדוד רוצים מתווה פיטורים שיהיה מקובל עליהם. עד כה עבדו כרגיל, עכשיו לאחר ההודעה של ההנהלה אין כוונה לשבת בחיבוק ידיים.
עצוב: מפעל טבע באשדוד ייסגר - מאות יפוטרו

עובדי טבע אשדוד קיבלו היום, שני, הודעה כי הנהלת המפעל החליטה לסגור את המפעל ולפטר את 200 העובדים. הפיטורים יהיו בשתי פעימות. בפעימה הראשונה שכבר תתבצע ביוני השנה יפוטרו כ-150 עובדי מחלקת "שקיות", שזה בעיקר ייצור שקיות האינפוזיה. במרץ יפוטרו כ-50 הנותרים עובדי מחלקת בקבוקים, טיפות תרופות.

העובדים קיבלו את הבשורה הקשה וכבר ככל הנראה מתכננים שביתה. כמו שזה נראה אם יחלטו לשבות זה יהיה כבר בקרוב. ועד העובדים דורש מתווה פיטורים. הם חיכו עד הבשורה למרות שחלקם קיוו כי לא יפוטרו כל העובדים. עכשיו כשברור שזו ההחלטה, הם לא מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים.

בהודעה שפרסמה הנהלת טבע: "כפי שהודיעה טבע בדצמבר, מפעל טבע אשדוד נכלל בתהליך הרה-ארגון אשר מתבצע כמתוכנן בישראל ובעולם, במטרה להקטין את בסיס העלויות בשל החוב הכבד שרובץ על החברה והנסיבות העסקיות המורכבות עמן היא מתמודדת…בהתאם להודעתה, בחנה טבע במהלך החודשים האחרונים אפשרות למכור את המפעל, אולם לצערנו לא נמצא רוכש מתאים. לאור האמור, נאלצת החברה לסגור את מפעל טבע אשדוד".

"החלטה זו כואבת ומצערת אך עם זאת בלתי נמנעת, משום שחלק מפעילותו של המפעל אינה נמצאת בתחומי הליבה של טבע, וכן משום שייצור שקיות העירוי, המהווה כמחצית מכלל הפעילות במפעל, אינו רווחי. טבע תסיים את העסקתם של כמחצית מ-175 עובדי המפעל במהלך החודשים הקרובים, בעוד שהעובדים הנותרים יוכלו להמשיך לעבוד בחברה עד לסגירתו הסופית במארס 2019. טבע תנהג בכבוד, בהגינות וברגישות ותעניק לעובדי טבע-אשדוד תנאי פרישה מיטיבים – מעל ומעבר לחוק – כמו גם שירותי השמה, הכשרה וייעוץ מקצועי.

"טבע מקיימת דיאלוג ותהליך היוועצות עם נציגות העובדים וההסתדרות ומקווה שגם הפעם ההידברות תוכיח את עצמה ונצליח לסיים תהליך מורכב זה בהסכמות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך