"יחיאל לסרי ימשיך לכהן כראש העיר, אשדוד לא תהפוך לחרדית"

הרב מסלטי המוכר כ"מאיר לבריות" עורך ביקורים תכופים בבתים פרטיים באשדוד. שמו, שהתפרסם לאחרונה בקרב תושבי העיר, גרם לנו בעיתון "המגזין" להרים את הכפפה וללכת לראיין את הרב מסלטי על פעילותו בעיר, וגם לבדוק מה המקובל רואה ויכול לגלות על עתידה של העיר אשדוד
"יחיאל לסרי ימשיך לכהן כראש העיר, אשדוד לא תהפוך לחרדית"
צילום יחצ

בשנתיים האחרונות השם "המאיר לבריות" הפך למוכר מאוד בקרב הציבור הרחב. הבבא המפורסם, המתגורר באשקלון הסמוכה, הפך לשם דבר עבור משפחות במצוקה, סלבריטאים למיניהם, פוליטיקאים ועוד, זאת בעקבות שרשרת של מעשים וגילויים יוצאי דופן בהם הורה הרב המקובל מאיר מסלטי לקהל מאמיניו, כיצד לפעול ומאוחר יותר התברר כי צדק. הסיפורים המפורסמים ביותר מהזמן האחרון, הם פרשת דודו אהרון והנתק עם הוריו, שם ערך המקובל מספר פעולות שהשפיעו על הקשר של הזמר עם חברתו, וכן הזמרת מרגול שהגיעה לבקש ממנו קמע לשמירה, לאחר הטמנת מטען חבלה ופיצוץ ברכבה.

מתברר שהמקובל הרב מסלטי עורך ביקורים תכופים בבתים פרטיים באשדוד, כאשר לטענת חסידיו הביקורים ברובע טו' ורובע טז' ויא' מייצרים תורים ארוכים של אנשים במצוקה, שמבקשים את עזרתו. שמו, שהתפרסם לאחרונה בקרב תושבי העיר, גרם לנו בעיתון "המגזין" להרים את הכפפה וללכת לראיין את הרב מסלטי על פעילותו בעיר, וגם לבדוק מה המקובל רואה ויכול לגלות על עתידה של העיר אשדוד.

להפתעתנו גילנו שמדובר ברב צעיר ועממי, שקיבל אותנו בסבר פנים, ובשונה מרבנים אחרים, המקובל הרב מסלטי מתקשר עם קהל מאמיניו באופן אישי ללא עוזרים ויועצים רבים, ואף עונה להם ישירות בשיחות בוואטספ או במסנג'ר, דבר חריג בעולם הרבנים שמדברים רק דרך עוזרים ויועצים.

הרב המקובל בן ה-37 התגורר באילת במשך שנים רבות, שם עבד לפרנסתו כאיש עסקים מצליח ומנהל ביטחון של חמישה בתי מלון, כאשר לפתע פתאום לאחר פטירתה של אמו בשנת 2014, הוא החליט לעזוב את הכל ולהתעסק בעולם התורני, בעקבות שורה של מסרים אותם קיבל מיד בתום השבעה על אמו. הרב מסלטי משחזר: "זה היה חודש לאחר פטירת אימי. חזרתי מהעבודה, הלכנו לישון כרגיל אבל רעשים מוזרים לא נתנו לי להירדם. שהסתובבתי ראיתי את אמא שלי והסבתא, שאלתי אותן מה הן עושות כאן, היא אומרת לי קום קום, באותו רגע תפס אותי פחד וחלחלה, נכנסתי מתחת לשמיכה, ואני שומע באוזן קום קום קום. קמתי בבהלה, אמא אמרה לי – עכשיו אתה עוזב הכל והולך לעזור לעם ישראל. שאלתי איך אני יעזוב כל מה שיש לי? אמרה לי, אל תדאג, יעזרו לך מהשמיים ונעלמה. ובאמת מאז אני משתדל למסור את כל כולי למען עם ישראל בכל בעיה שצריך ולצערנו יש הרבה".

הסיפור המתוקשר ביותר של הרב מסלטי היה עם הזמר המפורסם דודו אהרון. הכל החל לאחר כתבה שנעשתה בתכנית התחקירים "המקור" של אמנון לוי, שם הוא התלווה לרב מסלטי וסיפר אודות המופתים וביטול הכישופים שהאחרון עשה ברחבי הארץ. שבועיים לאחר מכן אימו של הזמר יצאה לתקשורת בטענה שעשו כישוף על בנה שהחליט לנתק עמם קשר. יחצ"ן שקשור לזמר יצר קשר עם הרב ושידל אותו להגיע לביתה של האם ציפורה, על מנת להסיר מהם את הכישוף. הרב הגיע לבית הוריו של הזמר דודו אהרון, ועשה את פעולותיו נגד הכישוף שנעשה ע"פ טענת האם. שנה לאחר מכן נפרד דודו אהרון מחברתו וחזר לבית הורי… אך מאוחר יותר הזמר ניסה להתנער מביקורו ועזרתו של הרב. "אני באמת מאחל לו ולמשפחתו הצלחה, הבנתי שהוא התחזק וחזר לצינור הרוחני שלו וברוך השם כך צריך להיות", אמר המקובל מסלטי.

לאחר שתהינו היכן הכל התחיל, התפנה הרב לספר לנו על הקשר שלו עם העיר אשדוד. לדבריו ולדברי העוזר האישי, המקובל נוהג לבקר באשדוד כמעט מדי שבוע, נוכח הפניות הרבות לקבלת קהל שמגיעות בעקבות הביקוש הגדול והצורך של הציבור. ביקשנו דוגמא למקרה שהרב טיפל בו לאחרונה, והרב סיפר: "רק ביום חמישי האחרון הגיע אלי מקרה מצער על אישה מאשדוד שהתגרשה, וכנראה עשו לה משהו לא טוב, הפכה לדיכאונית מאוד. המשפחה ביקשה את עזרתנו, הגענו למקום, עשינו טיפול וברוך השם לפני מספר שעות קיבלתי טלפון מהמשפחה שהכל הסתדר".

איזה עוד מקרה שהצלחת לעזור זכור לך מהעיר אשדוד?
"הגיע אלי איש עסקים מאוד מוכר שביקש ברכה, אמרתי לו שיש איזה בחורה שקשורה אליו שהלכה לעשות עליו כישוף אצל ערבי לא עלינו. אותו אחד אומר לי – לא, אין דבר כזה, אתה טועה. אמרתי לו, תשמע אני רוצה לעזור לך, אותה אחת יוצאת מחוץ לגבולות ישראל ועושה עליך כישוף בזמן הזה שאנחנו מדברים עכשיו. הוא בחר לא להאמין, אמרתי לו תהיה בריא, תצליח והוא יצא מהמשרד. לאחר שעתיים הוא חוזר חזרה מבוהל ומפוחד, מסתבר שלאותו אחד יש מישהי שעובדת אצלו, שרצתה לסחוט ולהאשים אותו בהטרדה מינית, והודיעה לו שאם לא יביא לה 5 מיליון שקלים היא תתלונן במשטרה. מה הוא עשה, הצמיד לה חוקר פרטי ואיך שהוא יצא ממני, הלך לקוראת בקלפים שאמרה לו שיש עליו כישוף ערבי מאוד חזק, ושם הוא מקבל שיחת טלפון מהחוקר שמספר לו שאותה עובדת נמצאת בכפר שנקרא דיר אל אסד. הוא חזר והתנצל ממש, אמרתי לו שאת הדברים האלה ראיתי בכח התורה ואני יכול לעזור לו וכך היה ברוך השם".

נוכח הפצרתנו לשמוע עוד על תושבי העיר, הרב המשיך וסיפר "הייתה מישהי שפנתה אלינו לפני מספר שבועות מאשדוד שבאה אלינו למשרד. אמרתי לה, תגידי אני יכול לדבר איתך פתוח? היא ענתה לי כן. אמרתי לה, את צריכה להתגרש, בעלך יוצא עם אישה אחרת. היא שאלה אותי מה אני רואה, עניתי לה שיש לה קשר עם אדם בשם מישל שקשור לכל הסיפור הזה. היא שאלה מה עוד, עניתי שאני רואה שהאישה הזו גרה בעיר אחרת סמוך באשדוד, אמרה לי אותה אישה – אני טיפשה ששילמתי לחוקר, שאלתי מדוע והיא ענתה – כל מה שהחוקר אמר יצא מפיך, והחוקר זה מישל שאמרת עליו".

מה הבקשות הנפוצות של האשדודים לקבלת ברכה?
"האמת, שלצערי בעיר אשדוד ישנה בעיה של פריון, מגיעות אלי פניות רבות של זוגות שקשה להם להיכנס להריון, יש עיכוב גדול ורק בשבוע שעבר התבקשתי לעזור לזוג ששמונה שנים לא היה להם ילדים, ואני סמוך ובטוח שבעזרת השם הצלחתי לעזור להם ועוד השנה הם יזכו לפרי בטן".

לקראת סיום ביקשנו מהרב לנסות ולגלות לנו מעט על עתידה של העיר אשדוד, נוכח החשש ממלחמת אחים בין חרדים וחילונים והמחלוקת הגדולה הקיימת בעיר לאחרונה. שאלנו את הרב מה דעתו על כך, המקובל ענה: "בסופו של דבר לפי איך שאני רואה את התמונה, האחווה והשלום יחזרו לאשדוד והחרדים והחילונים יתגברו על המחלוקת, שתסתיים בקרוב למרות כל מחרחרי הריב שינחלו תבוסה לעצמם".

שאלנו אם לפי התחזית של המקובל, העיר אשדוד תתחרד בהמשך, והרב ענה: "לא, חד משמעית. העיר אשדוד מגוונת אוכלוסייה, לכולם יש מקום – חרדים וחילונים דתיים ומסורתיים, העיר תישאר איך שהיא עכשיו, אולי מעט יותר חרדים אבל להתחרד ממש היא לא. העיר אשדוד תמשיך להתפתח בצורה יוצאת דופן, אני מקבל שם קהל והאנשים שם טובים, לא צריך לחזות את זה, רואים את זה מדי שבוע שמגיעים לאשדוד".

לסיום, ביקשנו מהרב לנסות ולשער לנו את תוצאות הבחירות הקרובות לראשות עיריית אשדוד, הרב המקובל סירב תחילה ולאחר הפצרות רבות הואיל בטובו לומר מספר מילים: "אני הספקתי לפגוש את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לפני שבועיים. מהמבט על פניו יש לו את הסיכויים הגדולים ביותר לנצח. אם לא יקרה משהו יוצא דופן, הוא ימשיך להוביל את העיר. אני לא מכיר את הלך הרוח באשדוד, אבל על פניו של ראש העיר רואים שמספר אוהביו כפול ממספר שונאיו, הוא תורם לעיר ומרגישים את השינוי הזה בנחת רוח שיש לציבור שאני מגיע לקבלת הקהל בעיר אשדוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך