איפה מותר להדליק מדורות בל"ג בעומר?

גם השנה עיריית אשדוד הקצתה מקומות מסודרים, בהם יהיה מותר להדליק מדורות ומנגלים בערב ל"ג בעומר (יום רביעי הקרוב). מי שינסה להתחכם, וידליק למשל מדורה בסמוך לחוף הים, ייקנס בסכום גבוה

תושבי אשדוד, במיוחד הילדים, נערכים למדורות ל"ג בעומר שיחול ביום רביעי הקרוב (ערב החג). גם בעיריית אשדוד נערכים וכל יחידות השיטור והפיקוח, כמו גם המוקד העירוני וגופי הביטחון וההצלה בעיר, נכנסים כבר לכוננות.

בעירייה מציינים לשבח את התנהגות התושבים ביום העצמאות. "באירועי העצמאות, עשרות אלפים הגיעו לקריית השמחה באשדוד ולמחרת, למרות מזג האוויר, רבים יצאו לחיק הטבע וערכו פיקניקים משפחתיים, ואף על פי כן לא נרשמו התנהגויות חריגות הפוגעות בזולת ובמרחב הציבורי", אומרים בעירייה ומשבחים את התושבים. "הציפייה היא שגם בל"ג בעומר לא נראה תופעות חריגות ושהציבור ימשיך לשמור על המרחב הציבורי", אומר ראש מינהל התפעול שלמה רוטנברג, האחראי על ההערכות והשמירה על הסדר והניקיון בעיר, תוך שהוא מציין לשבח את התנהגות התושבים בעצמאות.

בעירייה רואים חשיבות רבה בהערכות המוקדמת, ומזה חמש שנים שהיא נערכת מבעוד מועד ושמה דגש על הסברה והגברת המודעות לשמירה על ערכי סביבה, תשתיות עירוניות והרכוש הציבורי. לצורך כך חולקה העיר לכמה אזורי שליטה ולכל אזור הוקצו משאבים וכח אדם, לניהול האזור עד לסיום האירועים.

היחידות העירוניות תודרכו היטב ונערכו לאכוף את ההנחיות בכל חלקי העיר. "הדלקת מדורות תתאפשר אך ורק במקומות שהותרו מראש, ורק תחת הקפדה חמורה של כללי התנהגות וזהירות" אומרים בעירייה. לצורך כך הוקצו שטחים מתאימים להדלקת מדורות מבלי לסכן את הציבור ומבלי לגרום נזק לרכוש הציבורי.

רשימת המקומות המותרים למדורות פורסמו בתקשורות ובאתר האינטרנט העירוני, תוך שימת דגש על איסור גורף להדלקת מדורות ברצועת החוף, מקו המים ועד 200 מ' מזרחה ממנו. כן ייאסר פיקניק והקמת אוהלים בגזרה זו. "בחופי אשדוד הושקעו משאבים רבים ונערכו הכנות כדי לאפשר עונת רחצה בטוחה. אין שום סיבה להרוס את הכל בלילה אחד".

כמו אשתקד, גם השנה תהיה הקפדה על הדלקת מדורות בפארקים, בטיילות ובגנים העירוניים, בחצרות בתים ובשטחים השייכים למוסדות ציבור וחינוך. לשם כך שובץ לכל אזור מנהל וצוותי עבודה שכוללים כח שיטור ופיקוח, לשם השמירה על הסדר הציבורי ועל קיום ההנחיות.

בעירייה מציינים עוד כי "הציבור מוזמן ליהנות מאווירה נעימה סביב המדורה, אך לזכור שאשדוד שייכת לכולנו. תושב שמזהה דבר החורג מכללי המותר, מוזמן להתריע בפני סיירות השיטור המשולב שנעים ברחבי העיר, לאנשי הביטחון והפיקוח, לסיירות המתנדבים שיעברו בין מוקדי הפעילות או למוקד העירוני (מוקד 106)".


המקומות המותרים בהדלקת מדורות

תושבים ואורחים רבים יפקדו את אשדוד בל"ג בעומר. על מנת לשמור על הביטחון ועל הסדר הציבורי, הקצתה עיריית אשדוד מקומות מוסדרים להדלקת מדורות ובמקביל העמידה אמצעי אכיפה כנגד כל ניסיון להדליק מדורות במקומות אסורים ברחבי העיר.

המקומות המותרים לעריכת מדורות בערב ל"ג בעומר באשדוד הם:
מזרח העיר: רח' אלטלנה מתחם מד"א ודרומה; שד' מנחם בגין בצד דרום; הדיונה הגדולה; רובע ט"ז בצד מזרח.
דרום העיר: בגב של רובע י"ז; מדרום לחוף הריביירה מצידו המזרחי של הכביש ובשטח הכורכר (כ-300 מ' מקו החוף); בשטח החולי לאורך שד' משה דיין משד' תל-חי ועד לחוף י"א בגזרה הרחוקה מהחוף.
מערב העיר: השטח בין חוף הקשתות לחוף אורנים ממזרח לשביל הביטחון; שד' משה דיין בין חוף י"א ועד למצודה בשטח החולי המרוחק מהחוף. לאורך כל ציר הטיילת אין להתקרב לחומת טיילת הספורט עד למרחק של 20 מטר ממנה.
צפון העיר: רח' ז'בוטינסקי מצד צפון, בשטח הפתוח; שד' בן גוריון בשטח הפתוח ממזרח וממערב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך