חייל תושב אשדוד ברח ממתקן מצ"ח

חייל תושב אשדוד נמלט לפני כחודש ממתקן מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) בלכיש במהלך החקירה, ולא נתפס עד שהסגיר את עצמו כעבור יממה וחצי. זהו אירוע הבריחה השני ממתקן של הארגון מאז ספטמבר 2017. גורם בארגון: "מה אם הם היו שמים קץ לחייהם?". תגובת דובר צה"ל: "בעקבות האירוע נערך תחקיר והופקו הלקחים הנדרשים"

מחדל חמור: בחצי השנה האחרונה, שני חיילים הצליחו לברוח ממתקני המעצר של מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) – מתחת לאפם של השוטרים הצבאיים, אחד מהם הוא חייל מהעיר אשדוד.

האירוע האחרון אירע לפני כחודש: סמל י', תושב אשדוד שמשרת בבסיס בדרום הארץ, נעצר בחשד להחזקת סמים בבסיס ושימוש בהם בנסיבות אזרחיות בשלושה מקרים שונים; הוא הובא לחקירה במתקן מצ"ח יואב ומעצרו הוארך במספר ימים. בעיצומה של אחת החקירות ביקש ממנהל החקירה לצאת לעשן. החוקר אישר את בקשתו, אך אפשר לו לצאת החוצה ללא השגחה. י' ששהה בחצר לבדו הבחין בגדר הנמוכה, פשט את מכנסי הכליאה – וברח. חוקרי מצ"ח פתחו בחיפושים ופשטו גם על ביתו באשדוד. רק כעבור יממה וחצי הוא יצא ממקום המסתור והסגיר את עצמו למשטרה הצבאית.

זו הפעם השנייה בחצי השנה האחרונה שחייל בורח ממתקן מעצר: בספטמבר 2017, חייל ששהה בכלא 4 דילג בין גגות המבנים וקפץ מעל הגדר. רק כעבור ארבע שעות הוא נתפס. "מדובר במחדל חמור מאוד. לא ייתכן שעצור ייצא החוצה ללא ליווי ויברח ממתקן המעצר", אמר גורם צבאי במצ"ח לאור המקרה האחרון. "איך לא למדו את הלקח מהמקרה בצריפין? מה אם החיילים שברחו היו שמים קץ לחייהם? צריך לנקוט באמצעים חמורים נגד האחראים כדי שלא יישנו מקרים כאלה בעתיד".

הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום נגד י' לבית הדין הצבאי של זרוע היבשה. הוא נאשם בעבירות של החזקה ושימוש בסמים ובבריחה ממעצר חוקי. בתגובה לכתב האישום, פרקליטו עו"ד עידן דביר מסר: "באותו היום מרשי היה במצב רגשי מורכב מאוד. לא היה מדובר בהתנהלות פלילית, שכן זמן קצר לאחר מכן הוא הסגיר את עצמו. חומרת הראיות מראה על התרשלות בשמירה על מרשי שהיה ללא השגחה ובמצב של 'פרצה קוראת לגנב".

תגובת דובר צה"ל: "נגד החייל הוגש כתב אישום בגין עבירות סמים ובריחה ממשמורת. החייל נעצר ביום 27 בפברואר 2018 בחשד לגניבה ולשימוש בסמים, ומעצרו הוארך על-ידי בית הדין הצבאי לצרכי חקירה. במהלך אחת מחקירותיו, החייל יצא מחדר החקירות, בליווי חוקר, בעקבות בקשתו לצאת לעשן. מייד לאחר יציאתו מחדר החקירות, קפץ החייל מעל גדר גבוהה וגדר תיל וברח. החייל הסגיר עצמו כעבור מספר ימים וסמוך לאחר מכן הוגש נגדו כתב האישום כאמור. בעקבות האירוע נערך תחקיר והופקו הלקחים הנדרשים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך