והבנק הזוכה הוא…

אושרי ניזרי וחבריו לדרך במיזם "עסקים קטנים חושבים בגדול", מתכוונים להחליט עם איזה בנק לעבוד בעמותה שהם מקימים, בה יהיו מאוגדים מאות עסקים קטנים בעיר. הבנקים יצטרכו להוריד עמלות וריביות האשראי שהן גובות, לטובת ההצטרפות * בינתיים משרד הכלכלה הכיר במיזם, שרק הולך ומפתיע, ואף עזר במימון של 120 אלף שקלים, ובדרך מתוכנן שיתוף פעולה גם עם עיריית אשדוד. ניזרי: "אנחנו פורצי דרך. זו פעם ראשונה שמאבק מול גופים כאלה מצליח לקבל שיתופי פעולה ממשלתיים"
והבנק הזוכה הוא...

הבנקים בעיר אשדוד יצטרכו בקרוב להתאמץ מעט יותר על מנת לזכות בשירותי המיזם "עסקים קטנים חושבים בגדול". מסתבר כי אושרי ניזרי, שעומד בראש המיזם וחבריו לדרך, החליטו כי בקרוב יערכו בדיקה או אם תרצו "תחרות" בין כל הבנקים בעיר, ואת התנאים שיתנו להם ולכמה מאות העסקים שמאוגדים איתם, בכדי שכולם יעבדו עם אותו הבנק. משהו בסגנון "והבנק הזוכה הוא…".

ניזרי יודע שהמיזם שלו, שהתחיל כמאבק אישי בבנק מולו עבד, תופס תאוצה וכבר מאגד תחתיו כמה מאות עסקים קטנים בעיר אשדוד, שרוצים להיות יחד כח מול עמלות הבנקים וחברות האשראי. לאחרונה קיבל המיזם רוח גבית חזקה מאוד. מסתבר כי משרד הכלכלה הכיר באופן רשמי באושרי וחבריו ובבעלי העסקים הקטנים שהתאגדו, והעביר תמיכה של 120 אלף שקלים. זה לא רק הסכום, זו ההכרה. ניזרי: "זו הפעם ראשונה שמאבק מול גופים כאלה מצליח לקבל שיתופי פעולה ממשלתיים. אנחנו פורצי דרך. בקרוב נקבל אישור של רשם העמותות ונהפוך לעמותה לכל דבר".

הפיכת המיזם "עסקים קטנים חושבים בגדול באשדוד" לעמותה, היא עוד דרך להכרה במיזם. זה יאפשר לעוד גופים ציבוריים וממשלתיים לתמוך באופן גלוי בעמותה, מאחר והיא תהיה רשומה כחוק.

יתכן מאוד כי יהיה שיתוף פעולה גם עם עיריית אשדוד. ניזרי פועל בימים אלה עם חבריו מאחורי הקלעים, במטרה להביא לעבודה משותפת בכמה עניינים. לדוגמא לאפשר לחברי העמותה (כשתקבל את האישור המיוחל מרשם העמותות), לעבוד בפרויקטים אותם העירייה עורכת. אירועים כמו פסטיבלים, מופעים וכדומה. נותני שירות בתחום לדוגמא כמו מפעילים, להטוטנים, תקליטנים וכדומה, יוכלו לקבל אולי העדפה בפעילויות האלה של העירייה. זה יגדיל כמובן את כמות העסקים הקטנים שיצטרפו לעמותה שבדרך.

דוגמא אחרת שעשויה להתקיים מול העירייה היא לאפשר לחברי העמותה לרכוש כרטיסים כמו כל ועד עובדים אחר, לפעילויות של העירייה, הצגות ועוד, במחירים מוזלים יותר, כפי שהם נמכרים לכל ועד אחר. ניזרי מודע לעובדה שהדרך עוד ארוכה, אבל בכל פעם הפעילים ב"עסקים קטנים חושבים בגדול", מתקדמים בעוד צעד בדרך להכרה.

משרד הכלכלה החליט גם כי כאשר העמותה תקום, היא תיקח חלק בתוכנית של המשרד, בשיתוף עם משרד האוצר שנקראת תוכנית "נטו", שבה על פי התוכנית יהיו הקלות מס והקלות נוספות לעסקים, על מנת לקדם את התעשייה והעסקים בישראל. אנשי "עסקים קטנים חושבים בגדול באשדוד", יהיו בין המיזמים הראשונים שיזכו לעזרת משרדי האוצר והכלכלה שילוו אותם. בהחלט הישג לא מבוטל. ניזרי: "שיתוף פעולה כזה עם משרדי הכלכלה והאוצר אינם עניין של מה בכך. כשזה יקרה, אין לי ספק שזה יקדם את העסקים הקטנים בעיר בצורה משמעותית".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך