משאל בקרב חברי הליכוד באזור הדרום – ניר ברקת משתלב בחמישייה הפותחת ברשימת הליכוד לכנסת הבאה

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שהודיע כי לא יתמודד לקדנציה שלישית בעיר הבירה, מסומן כאחד המועמדים המובילים לרשת את ראש הממשלה בנימין נתניהו. בסקר באתר הכלכלי המוביל "גלובוס", ברקת זכה לקבל 37 אחוזים כמועמד אפשרי להנהיג את המדינה לאחר נתניהו, כאשר 34 אחוזים נוספים רואים בו כמועמד לשר בכיר, גם באזור הדרום מצבו הפוליטי של ברקת מעודד מאוד, והוא זוכה לתמיכה פוליטית משמעותית מצד ראשי סניפים וחברי מרכז בכירים

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, הודיע השבוע כי אין בכוונתו להתמודד לקדנציה שלישית לראשות העיר. ברקת יתמודד על מקום בצמרת רשימת הליכוד לקראת הבחירות הקרובות לכנסת ה-21, ולא מן הנמנע שהוא יוכל לכבוש את המקום הראשון ברשימה, מאחר ולא מעט חברי מרכז בכירים רואים בו כאחד המועמדים המובילים להמשיך את דרכו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנוסף, רבים רואים את ברקת כמי שצפוי להיות אחד האנשים הבכירים לצידו של נתניהו בהנהגת הליכוד כשהאחרון, באופן חסר תקדים, בירך את ברקת באופן אישי על הגשת מועמדותו לרשימת הליכוד בבחירות הקרובות.

"לפני 16 שנים התמסרתי להצלת ירושלים. במשך עשור, ביחד עם שותפים רבים ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, החזרנו את ירושלים לפסים של צמיחה. לאחר שירושלים עלתה על המסלול הנכון, החלטתי שלא להתמודד על קדנציה שלישית", אמר ברקת בסרטון שפרסם בפייסבוק. "כעת החלטתי לשרת את המדינה ברמה הלאומית ולחזק את תנועת הליכוד שבדרכה אני מאמין בכל ליבי, ובכוונתי לבקש את תמיכת חבריה בבחירות הקרובות".

ברקת, שנבחר לאחד מראשי הערים הטובים בארץ בזכות המהפכה שהביא לעיר ירושלים, יכל כאמור להמשיך לקדנציה שלישית בלי שום משוכה משמעותית שניצבה בפניו, וההערכה היא שהוא היה זוכה שוב לרוב סוחף בקרב תושבי ירושלים. ברקת התלבט ארוכות האם להמשיך את העשייה בעיר הכי מאתגרת ומורכבת במדינה או שמא לעשות את הקפיצה הפוליטית לרמה הארצית, מתוך כוונה להפוך לדמות הכי דומיננטית בסיעת הליכוד.

במשך החודשים האחרונים ברקת ביצע עבודת חריש עמוק בתנועת הליכוד, וחרש את הארץ לאורכה ולרוחבה, כדי לחזק את מעמדו הפוליטי וצירף למפלגה מספר חסר תקדים של 10,000 מתפקדים חדשים, מספר שצפוי לעלות עקב ההכרזה על התמודדותו בבחירות המוקדמות לליכוד. ברקת קיבל חיזוקים חיוביים בכל מקום בו ביקר, ובאזור הדרום זכה לשמוע מראשי סניפים וחברי מרכז בולטים כי הם מתכוונים לתמוך בו ללא סייג בפריימריס של הליכוד. גם ראשי ערים הביעו תמיכה בברקת, שמצידו הודה להם על המילים החמות וביקש שהות נוספת לפני שפרסם את החלטתו הסופית בשבוע האחרון.

במשאל שהתקיים לפני מספר שבועות בקרב ראשי סניפים וחברי מרכז בולטים באזור הדרום, עולה כי לברקת יש סיכוי טוב מאוד להוביל את הליכוד לאחר עידן נתניהו. למעשה, ברקת מצליח לעקוף שרים בכירים וחברי ליכוד ותיקים, והוא משתלב בחמישייה הפותחת ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, וגורמים בכירים בליכוד מציינים שהשתלבות ברקת ברשימת הליכוד תוסיף לתנועה קולות רבים. הנתונים הללו, יחד עם העובדה שברקת מתכוון לבצע עבודת שטח מקיפה בחודשים הקרובים, תרמה להחלטה הסופית לעבור לזירה הפוליטית הארצית. זאת ועוד, בסקר באתר הכלכלי המוביל "גלובוס", ברקת זכה לקבל 37 אחוזים כמועמד אפשרי לרשת את נתניהו, בזמן ש-34 אחוזים מהנשאלים בסקר רואים בו מועמד לשר בכיר.

גם באשדוד ברקת זוכה למעגלי תמיכה בלתי מסוייגים, ומספר חברי מרכז הפעילו עליו מכבש לחצים לצאת בהצהרה שהוא מתמודד ברשימת הליכוד. ברקת הודיע להם על ההחלטה בשיחות טלפון אישיות, עוד לפני שפרסם את החלטתו בפומבי. אחד מראשי סניף הליכוד באשדוד אמר לעיתון "המגזין": "זה לא סוד שיש משבר מנהיגות בסיעה שלנו לאחר עידן נתניהו, וצריך לחשוב על היום שאחרי. ניר ברקת הוא מועמד ראוי להוביל את הליכוד, והוכיח זאת בניהול העיר הכי מורכבת במדינה, ביד רמה ובלי הנחות לאיש. זו הפוליטיקה החדשה שהציבור מחפש, וזה מה שהליכוד צריך. כמובן שכל עוד שנתניהו יוכל להתמודד, כולנו צריכים לברך על כך וגם ניר אמר זאת בצורה גלויה. במקרה שכזה, ניר יכול להיות לצידו של ראש הממשלה ולמלא את אחד התפקידים החשובים בממשלה בכנסת הבאה".

ברקת נפגש בתחילת השבוע עם נתניהו והודיע לו על החלטתו באופן אישי. נתניהו אמר לו: "אני שמח להמשיך את שיתוף הפעולה בינינו, אני מקבל אותך בזרועות פתוחות לתנועתנו, התנועה הגדולה בישראל, וזו תוספת חשובה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך