השקט חזר לאשדוד!

יש כל כך הרבה נושאים עליהם חשבתי לכתוב בגיליון החגיגי שאתם אוחזים ביד, גיליון ערב ליל הסדר. מדובר באחד הגיליונות הכי חשובים ומעניינים של השנה

יש כל כך הרבה נושאים עליהם חשבתי לכתוב בגיליון החגיגי של עיתון המגזין אשדוד שאתם אוחזים ביד, גיליון ערב ליל הסדר. מדובר באחד הגיליונות הכי חשובים ומעניינים של השנה, בו אנחנו תמיד עושים הכל כדי להגיש לציבור הקוראים הגדול והנאמן שלנו מגוון של סיפורים וכתבות מרתקות שילוו אתכם בימי החג. ואכן, זה עיתון מרתק, אחד הטובים שלנו השנה, עם הרבה מאוד סיפורים בלעדיים, ראיונות חושפניים וחדשות על מה שנעשה בשבוע האחרון בעיר המדהימה שלנו.

יחד עם זאת, בחרתי להתמקד בטור האישי שלי בסיפור אחד מרכזי, כי בכל זאת המשקל של הסיפור הזה הרבה יתר משמעותי, לפחות לדעתי, משאר הכותרות המשמעותיות בחודשים האחרונים.

אין בכלל ספק ש"מחאת השבת" עמדה במוקד הסערה בשבועות האחרונים בעיר שלנו. אני בעד הדיאלוג הלגיטימי שמנהלים שני הצדדים, החילוניים שרוצים לראות את אשדוד ליברלית ומתקדמת. ומצד שני, ציבור מסורתי-חרדי שמעוניין ל"מתוח" את הסטטוס-קוו כמה שיותר, כדי למנוע חילול שבת המוני.

כל עוד ומדובר בוויכוח אידיאולוגי על בסיס אמונה ודרך חיים, בהחלט צריך לברך ולקבל שיש כמה דעות, וניתן בסופו של תהליך להגיע לעמק השווה.

אבל ברגע שיש גורמים אינטרסנטים, שמבעירים את הרחוב האשדודי מתוך שיקול פוליטי צר ומכוער, אנחנו לא יכולים להחריש ולקבל זאת כצעד מתקבל על הדעת.

שימו לב מה קרה בשלושת השבועות האחרונים. השקט חזר על כנו, הציבור אט-אט מבין שמה שהיה הוא מה שיהיה, ובניגוד ל"מנהיגים" פוליטיים שאמרו תחת כל עץ רענן שהנהגת העיר תמכור את אשדוד לחרדים ותסגור כל עסק בשבת, המציאות מראה בדיוק ההיפך. העסקים שהיו פתוחים בשבת ממשיכים לפעול כרגיל, בלי דוחות ובלי איומי סגירה.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הבטיח כבר בתחילת המאבק הלא פשוט, כי המתווה עליו הוא שוקד יפתור את הבעיה הסבוכה, שעלתה לסדר היום הציבורי בשל "חוק המרכולים". לסרי הבטיח ובסופו של דבר קיים.

אני עוקב אחר הפעילות של ראש העיר בעשור האחרון, ויכול לומר בהתחייבות שמילה שלו זו מילה. מי שחושב שהצעדים הנוכחיים שלו יקבלו תפנית שלילית לאחר שייבחר לקדנציה שלישית, פשוט לא מכיר את האיש. לסרי לא היה מתחייב על משהו שאינו יכול לעמוד בו, ובסופו של דבר רק עסקים הפועלים באזורים רגישים, על פי החלטה שתתקבל בשיקול דעת ולאחר בחינה דקדקנית, ייאלצו שלא לפעול בשבת. מעבר לכך, הסטטוס קו יישמר ורוב העסקים הפועלים בשבת, ימשיכו לשרת את תושבי אשדוד והסביבה ללא שום הגבלה.

מאות עסקים פתוחים באזור אשדוד בסופי השבוע, ומדובר באחת הערים הכי פעילות בשישי-שבת בכל הארץ, ואני מציין זאת מידיעה ולא מהשערה. בעצם, חוץ מתל אביב וחיפה, אני לא מכיר עוד ערים עם מאות עסקים שפועלים בשבת. תבדקו אותי.

ערב חג הפסח אני רוצה לאחל לכל ציבור הקוראים הנאמן שלנו ולכל תושבי אשדוד והסביבה חג פסח שמח וכשר. אנו יוצאים לחופשה קצרה (אך מתבקשת…) בימי חול המועד, והעיתון יחזור לדוכנים בעוד שבועיים, בתאריך ה-5.4.18.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך