סכנת זיהום אוויר בעקבות פליטת אדי דלק בבתי הזיקוק בעיר

המשרד להגנת הסביבה הורה הבוקר למפעל להפסיק את הפעילות המסכנת את הציבור עד לפתרון התקלה
בית הזיקוק באשדוד מעסיק כ-400 עובדים - צילום: שלומי אוחנה

המשרד להגנת הסביבה הורה למפעל פז בתי זיקוק אשדוד להפסיק באופן מיידי את פעולת מסופי ניפוק דלק במפעל, עקב תקלה במערכת מישוב אדים במסופים וכדי למנוע זיהום אוויר.

אתמול הודיע המפעל למשרד על תקלה שהתרחשה במשאבת הוואקום של מתקן השבת האדים במסופי ניפוק הדלקים. המפעל הפסיק את פעולת שלושה מתוך שבעת המסופים במפעל, אולם תכנן להמשיך את פעילות הנפקת הדלק.

כדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע זיהום אוויר באדי דלק, לרבות בנזן, הורה המשרד להגנת הסביבה למנהלי המפעל להפסיק לאלתר את פעילות הנפקת הדלקים עד לתיקון התקלה.

היתר הפליטה קובע, כי על המפעל להפסיק את פעולת כל המתקנים המחוברים למתקן הטיפול בפליטת אדי דלק, כאשר מתקן הטיפול אינו עובד. במכתב ששלח למפעל מנהל מחוז דרום, ברוך ובר צוין, כי במידה והמפעל לא יפסיק את הפעילות, הרי שעלולה להיות הפרה של תנאי היתר הפליטה, דבר המהווה עבירה על הוראות חוק אוויר נקי.

ההוראה חלה באופן מיידי, עד לתיקון התקלה. המשרד יעדכן בהמשך ככל שיידרש.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך