היום שאחרי: התקלה שגרמה לאווירת מלחמה ועלתה מיליון דולר

שרשרת האזעקות אמש והיירוטים שיצאו בעקבות כך מכיפת ברזל גרמו לנזקים כבדים, והלחיצו את המערכת הביטחונית שכבר התכוננה לסבב נוסף ברצועת עזה

תוך חמש דקות אמש (יום א') נשמעה שורת אזעקות במועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב וכן בשדרות. מערכת כיפת ברזל הופעלה וטילים מיירטים שוגרו בזה אחר זה, אבל לאחר זמן קצר הודיע דובר צה"ל: "לא בוצע מטח לעבר שטח מדינת ישראל.

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט (כולנו) התייחס הבוקר בראיון לגלי צה"ל להפעלת מערכת "כיפת ברזל" בעקבות ירי המקלעים ברצועת עזה.

"הייתה תקלה טכנית, נבדוק ונתקן אותה .זו מערכת שהביאה המון הישגים למדינת ישראל", אמר גלנט, שהתייחס גם למצב בעזה והוסיף: "בצד הפלסטיני יש מצוקה הומניטרית. היא לא אינטרס שלנו, אבל היא קיימת. בסוף אסון הומניטרי בעזה הוא רע לישראל".

הבוקר מתברר כי העלות של טילי כיפת הברזל שיצאו כתוצאה מהתקלה מגיעה לכמעט מיליון דולרים, ובמשרד הביטחון יצטרכו לתת תשובות ברורות להנהגה, שדורשת לדעת איך נכנסה המערכת כולה לאווירת מלחמה.

במקביל בצה"ל מתכוננים להסלמה שכן ללא קשר לאירוע אתמול, המתיחות בדרום גברה על רקע צעדות השיבה שייערכו מסוף השבוע הקרוב ועד יום הנכבה, דבר המעורר חשש במערכת הביטחון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך