שמתם את הסמארטפון על הברכיים – אתם עלולים לחטוף דו"ח

אכיפה משטרתית רחבת היקף נכנסה לפעולה לאחרונה ע"י המשטרה, ומחמירה את הענישה בשימוש בפלאפון הנייד, אפי' אם הוא מונח לכם על הברכיים. והכי גרוע, ה- waze לא יעזור לכם יותר

האכיפה של המשטרה בכבישים עולה שלב, השבוע הציבה המשטרה עשרות מצלמות חדשניות וטקטיות ברחבי הארץ, שיסייעו במלחמה בתאונות הדרכים החמורות המתרחשות בכבישים המועדים.

עד כה הורגלנו שהמצלמות הכתומות והמגושמות תיעדו אותנו מבצעים עבירות תנועה ובהן חציית רמזור אדום או נהיגה במהירות מופרזת, ומעכשיו המצלמות החדשות, שיוצבו בחלקן על עמודים כתומים דקים עם ראש שחור, יתעדו גם עבירות של בריונות כביש, נהיגה לא במסלול והכי חשוב שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה.

המצלמות החדשות מחוברות למערכת שידור אלחוטית ומוצפנת, והן משדרות לשוטרים הנמצאים בעמדה סמוכה או בניידת בקטע הכביש המדובר. באמצעות מכשיר טאבלט, יכול השוטר לקבל את תיעוד העבירה בזמן אמת, שאף נשמר לאחר מכן.

כך יכול השוטר להגיע למקום ואף לשגר מיד דוח לנהג. כמו כן, המצלמות ניידות וניתנות להעברה בכל זמן ובכל מקום. רזולוציית הצילום במצלמות גבוהה, כך שניתן לזהות באמצעותה מספרי כלי רכב ואף את המתרחש בתא הנהג.

הואיל והמצלמות ניידות וניתנות להצבה בכל פעם במקום אחר, לא ניתן להשתמש באפליקציית Waze כדי לזהות אותן.

צילום תמונות: חטיבת דובר המשטרה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך