עמרם כנפו: "אנחנו ממשיכים בקואליציה של לסרי"

ממ"ק ראש העיר עמרם כנפו, מרגיע את הרוחות סביב סערת פתיחת "ביג פאשן" בשבת, ומבהיר שש"ס לא תפרוש לקואליציה

 

בניגוד לכאלה המנסים לחמם את גזרת החרדים-חילוניים באשדוד, סביב פתיחת מרכז הקניות "ביג פאשן" בשבת, ממלא מקום ראש העיר עמרם כנפו, משגר צפירת הרגעה בראיון שהעניק לרדיו "קול חי".

עמרם כנפו אמר כי "ישנו חוק עזר מאוד ברור באשדוד שכל החנויות בכל תחומי השיפוט של העיר צריכות להיות סגורות בשבת, לצערנו עוד בקדנציה של צבי צילקר החוק לא נאכף והיו חנויות פתוחות בשבת. עקב כך תמונת המצב כעת היא שהעירייה נמצאת במבוי סתום מול בית המשפט, לדוגמא העירייה הגישה כעת צווי סגירה ל-4 חנויות הפתוחות בעיר בשבת, והתשובה שקיבלה מבית המשפט היא: אין אכיפה קולקטיבית, או שאתם כופים סגירה לכל החנויות שבתחום שיפוטכם, הוי אומר, גם את מתחם סטאר סנטר וכו' או שכלום, אין הגדרה באמצע".

עמרם כנפו הוסיף ואמר: "בעקבות כך, ראש העיר הגה רעיון לשנות את חוק העזר ולהגדירו מחדש בחוק ולהפריד בין פאתי העיר ששם תותר פתיחת עסקים בשבת לתוככי העיר, כשהעלינו השבוע את הרעיון מול רבני העיר בכינוסי החירום, הם שללו מכל וכל את האפשרות לשנות את החוק ולהתיר בצורה רשמית חילול שבת המוני כזה. בנוסף, הרבנים הורו על הקמת משמרת שתעמוד מול העסקים בניסיון לדבר על ליבם שיסגרו את החנות בשבת, ותלווה את העסקים הסגורים שלא יתפתו לפתוח בעקבות פתיחת קניון 'ביג' הענק. כמו"כ הורו הרבנים לעמוד מול עו"ד וינרוט בהתייעצוית איך לאכוף את חוק העזר בצורה חכמה בלי לקומם את הציבור נגד המהלך בטענות של כפייה דתית. לכן, המאבק כעת בתיאום עם הרבנים הוא בעיקר מסחרי מול החנויות והנהלת ביג, לא רק מול העירייה, אין טעם ללכת ליציאה לאופוזיציה, זהו מהלך שאי אפשר, לצפות את סופו והוא יכול לגרום בסוף להפסד הן מבחינת הפעילות העניפה שלנו בכל התחומים והן מבחינת השבת שגם לא תישמר בסוף. מיותר לציין כי ישנו תיאום מלא בין סיעות ש"ס ויהדות התורה, בראשות מרדכי ליברמן, על דרך המאבק ושלבי הפעולה בצורה מושכלת ולא בהתלהמות."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך