חשש להסלמה נוספת: צה"ל ביטל חופשות ללוחמים

מתח כבד בעקבות המצב הביטחוני בדרום הארץ, גורמי צבא בכירים טוענים כי המצב בעזה צפוי לגרום להסלמה כבר בקרוב, ובצה"ל נערכים בהתאם
פרוייקט מיוחד: 3 שנים ל"צוק איתן"
צילום: דובר צה"ל

ברקע רצף הפיגועים של הימים האחרונים, צה"ל בישר ללוחמים בחטיבת גבעתי ויחידות נוספות כי חופשתם שתוכננה לחול המועד פסח מבוטלת – כך פורסם אמש בחדשות הערב של כאן 11.

היחידות צפויות לתגבר כוחות בעוטף עזה וביהודה ושומרון, כחלק מהיערכות של מערכת הביטחון להסלמה אפשרית לקראת יום האדמה, העברת השגרירות האמריקנית לירושלים וגם חודש רמדאן שיחול בקרוב.

ההחלטה נוגעת לכמה גדודים בגבעתי, שנמצאים בימים אלה באימון ברמת הגולן, ולכמה יחידות נוספות, אך היא עדיין איננה סופית. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הפעלת כוחות מתבצעת על פי הערכת המצב המבצעית ובהתאם לשיקולים נוספים. בשלב זה, טרם התקבלה החלטה על זהות הכוחות, היקפם וביטול חופשות".

בינתיים, כוחות הביטחון קרובים להשלים את חקירת הפיגוע אתמול בעיר העתיקה בירושלים, שבו נרצח עדיאל קולמן, אב לארבעה מכוכב השחר. מהחקירה עולה עד כה כי המחבל, עבד-א-רחמן בני פאדל, פעל על דעת עצמו כ"מפגע בודד", ולא נשלח בידי ארגון כלשהו. זאת, אף על פי שארגון חמאס הגדיר אותו "בן החמאס".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך