יצחק מויאל: "ציונות זה לרכוש כחול-לבן ולהציל מפעלים"

יו"ר הסתדרות הבניין והתעשיות הנלוות יצחק מויאל (תושב אשדוד), פנה למשרדי הממשלה לפעול ולקדם רכישות כחול לבן ממפעלים יצרניים מישראל, ובעיקר בימים אלה לרכוש מוצרים ממפעל "פניציה" בירוחם, שמתמודד בתחרות לא הוגנת עם מפעלים טורקיים
גבר יושב

בעוד מפעל "נגב קרמיקה" מדמם, ובימים אלה יש ניסיון להציג רוכש חדש למפעל ולמנוע סגירתו והוצאת מאות עובדים בירוחם ודימונה למעגל האבטלה, גם המפעל השכן "פניציה", מפעל הזכוכית הוותיק בעיר שמפרנס 250 משפחות, מצוי במצב לא קל.

"פניציה" מייצר כמיליון בקבוקים וצנצנות ביום. בין הלקוחות שלהם: קוקה קולה, יפוארה, יקבי ברקן ואחרים ומפעלי מזון רבים בארץ. המחיר הזול שמציעים הטורקים בסבסוד ממשלת טורקיה, קורץ לחברות הגדולות שרואות בעיקר את שורת הרווח בעסק שלהם כדבר ראש במעלה.

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל, יוצא למאבק להצלת המפעלים הישראליים, ואמר בצורה ברורה: "מה עם השוק הישראלי? מה עם הערבות ההדדית? מה עם עוד מפעל בירוחם שעשוי להיפגע קשות במצב בו המפעל לא יוכל להתמודד בתחרות עם מפעלים בטורקיה? כוח האדם שם זול, הייצור זול והמחיר בהתאם. בישראל בל נשכח שכר המינימום עומד על 5300 שקלים, שהם כ-1600 דולר לחודש. פועל בטורקיה בממוצע במפעל ייצור משתכר כ-450 דולר. מה הפלא שעלות הייצור זולה והתחרות עם השוק הישראלי לא הוגנת".

במפעל בירוחם חוששים מהשתלטות טורקית על שוק הבקבוקים בישראל, וזה כבר מתחיל לחלחל, מה שעלול להביא לקשיים רבים ולסגירת המפעל במקרה הגרוע. כבר כעת הוצאו לחופשה זמנים 26 עובדים בשל האטה בעבודה. בקרב העובדים וההסתדרות החלה התארגנות לקמפיין רכישות כחול-לבן מצד חברות ישראליות.

יו"ר הוועד אלברט לוי הוותיק, שמוביל את הקמפיין, פנה למויאל וזה כאמור נרתם למאבק של העובדים. לוי טוען כי צריכה עזרה הדדית מכל המפעלים בארץ, בעיקר מקרב הוועדים. לוי טוען שאם כל הוועדים שרוכשים מתנות לחגים, ובהם בקבוקי יין, יכולים להתנות את רכישת היינות בכך שהייקבים ירכשו את הבקבוקים ממפעל "פניציה", מה שיביא לשיפור משמעותי להבראת המפעל. "אני גם מתכוון לפנות לציבור הציוני הדתי ולבקש מהם סיוע לדאוג שהרכישות יהיו כחול לבן ולא להעדיף תוצרת חוץ", אומר לוי.

מויאל סיכם: "פניתי לכל משרדי הממשלה ובמיוחד למשרד הכלכלה בראשות השר אלי כהן, לפעול ולקדם כחול לבן. כמו כן, אני יוצא בפנייה נרגשת ואישית לכל ועדי העובדים לרכוש מוצרים כחול-לבן, ובייחוד בייצור 'פניציה' ויחד להציל את המפעל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך