ישן עם אימו בגיל 11 ולא מוכן לצאת לשחק עם חברים

בית המשפט לענייני משפחה צריך להכריע בימים אלה האם התנהגות חרדתית ואובססיבית של אמא לילד בן 11, מזיקה לו ופוגעת בהתפתחותו. הילד, תלמיד כיתה ו', נרדם רק ליד אימו ואינו יוצא מהבית אם היא לא מתלווה אליו
ישן עם אימו בגיל 11 ולא מוכן לצאת לשחק עם חברים

גורלו של ילד בן 11 נתון בימים אלה להכרעתו של בית המשפט לענייני משפחה. לדברי עו"ד טל מירון, המייצגת את אביו של הילד, האם סובלת ממצב נפשי הולך ומתדרדר, מגלה חרדה חסרת פרופורציות לילד, ולא עוזבת אותו לרגע ללא השגחה.

על פי תסקיר שירותי הרווחה, הבן לא מוכן להיפרד גם הוא לרגע מאמו, וזו אף ישנה עימו במיטתה, למרות שהוא אמור לעלות לחטיבת הביניים בעוד זמן לא רב. הילד סובל מאי-שליטה על סוגריו, למרות גילו המבוגר ואיננו מתחבר עם ילדיו בגילו.

חרף כך, ולמרות פניות חוזרות ונשנות של האב להעביר את הילד למסגרת חינוכית מגינה ומכילה, מתעכבת הוצאת הילד מרשותה של אמו, בין השאר בשל איומיה להתאבד אם הדבר ייעשה. בנוסף, האם נוהגת כלפי האב באלימות מילולית ופיזית, שנגלתה לא אחת בפני שירותי הרווחה.

על פי דו"ח שירותי הרווחה, בהגיע ההורים לפגישה עימם במטרה למתן תסקיר בעניין בנם, ואף בטרם נכנסו אל הפגישה, החלה האם צועקת ומאיימת על סביבתה, וגוערת בגסות בבעלה.

לשאלת עובדות הרווחה האם המצב המתוח ביניהם, כפי שבא לידי ביטוי בחדר ההמתנה לתסקיר משפיע לדעתם על מצבו הרגשי של הילד, השיבה האם "אני לא יודעת", בעוד האב השיב כי "אני מניח שיש לזה השפעה". בתגובה לתשובתו התפרצה האם על האב, בעטה בו תוך כדי ישיבה וגערה בו: "מה אתה עונה? אתה רוצה שיוציאו אותו מהבית?".

מעבר ליחסה האלים כלפי האב, ויחסה האובססיבי כלפי הילד, מערימה האם מכשולים רבים על קיום מפגשים מסודרים בין האב לבנו, וכמעט ולא מתירה להם לשהות יחד לבדם. בימים אלה, הגישה עו"ד מירון בקשה לביהמ"ש למשפחה להעברת המשמורת על הילד לרשות אביו, בטענה שהאם לא מסוגלת לשמש דמות הורית לילד, ופוגעת קשות בשלומו ובעתידו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך