5 טיפים לסידור ארונות הילדים לעונת הקיץ

איפה מאחסנים את בגדי החורף? איך שומרים על הבגדים/נעליים/תיקים? מה עושים עם פריטים שלא רוצים להיפרד מהם? טיפים ועצות ממומחי רהיטי דורון
5 טיפים לסידור ארונות הילדים לעונת הקיץ
צילום- איתי סיקולסקי

לרגל "חג הסידורים", הידוע גם כחג הפסח, ולקראת "החלפת בגדי החורף לבגדי קיץ בארון הבגדים" –  להלן שלל עצות שיסייעו לעשות אחת ולתמיד סדר בחדר הילדים.

לדברי אסף טייכמן, סמנכ"ל רהיטי דורון: "אנו מכירים את הבעיה הקבועה בדירות במיוחד עם ילדים צעירים, תמיד חסר מקום אחסון!  סידור הבית לקראת חג הפסח מציף בפני ההורים, כבכל עונה מחדש, את ההתמודדות עם אתגרי האחסון. הורים רבים בשבועות הקרובים יעמדו מול ארון הבגדים ויתחילו למיין ולסדר את הבגדים לפי עונות השנה, לפי מידות, מה הולך לאחסון ומה לשמירה לילדים הבאים, מה לשמור ומה למסור, חשוב מאוד לתכנן את פנים הארון כבר ברכישתו ולוודא שיתאים לשימושים ולצרכים המשתנים."

עוד מוסיף טייכמן: "עוד לפני הכללים נזכיר כי רצוי לשתף את הילדים בחוויית סידור הארון, להתייעץ איתם ולשתף אותם בהתלבטויות, זה מעצים את הילד, מקרב בין ההורים ומייצר חוויה חיובית משפחתית".

כלל ראשון- מיון, מסירה וסידור: השלב הכי כיפי- מיון! מוציאים את כל תחולת הארון החוצה, מודדים שוב…בודקים מה כדאי לשמור לעונה הבאה ומה אפשר כבר לא להחזיר לארון ולסמן מראש שלשנה הבאה צריך לקנות חדש. בדגמים ישנים מדי, קטנים מידי, בלויים מידי, לא יצאו מהארון כל השנה האחרונה…מומלץ לעשות ערימה שאותה נוכל להעביר הלאה, למסור או לתרום. לאחר הצמצום של ערימות הבגדים, נמיין לערימות לפי סוג הבגד (המחמירים מאוד ימיינו גם לפי צבע ושימוש): גופיות, מכנסיים, סריגים, בגדי ערב, בגדי בית, בגדי עבודה, ערימה לכל קטגוריה.

כלל שני- לא להעמיס: סדר במדפים- המטרה להחליט על המיקום הנוח ביותר בארון שיחזיק את כל העונה, לא עמוס מידי, לא מרווח מידי- אם אפשר שיהיה בדיוק מתאים. בעיקר שהבגדים הכי שמישים יהיו הכי נגישים. היא שמירה על סדר כדאי לשמור על חלוקה מסודרת בארון. שימוש בכלי אחסון- ניתן לעשות חלוקה במגירות באמצעות קופסאות פתוחות או סלסלות מעוצבות למי שיש מגירות בארון לוודא חלוקה נכונה בין הבגדים

התחתונים והגרביים. שילוב קופסאות פתוחות יכול להוסיף סדר לארון וגם לארגון פריטים נלווים של האקססוריס ופירטי לבוש נלווים: חגורות, רצועות, עניבות, אפילו תכשיטים וסבוני ריח.

כלל שלישי- שימוש נכון בחלל הארון: שם המשחק הוא שימוש נכון בחלל הארון, ניצול מקסימאלי של החלל העומד לרשותנו. קיפול בגדים באופן צר יותר וגבוה יותר או לחלופין רחב יותר ושטוח יותר בהתאם לרוחב המדף וניצול מלא רוחבו. קיפול נכון יכול להכפיל את כמות הבגדים שיוכל להכיל כל מדף בארון. מי שאין לו מקום בארון לבגדי החורף יוכל לשמור אותם בשקיות סגורות עד לחורף הבא ואת השקיות לשמור בארגז המצעים.

כלל רביעי- זהירות מלחות: שימו לב לכך שארון הבגדים אינו מקבל לחות, ואם הוא נחשף ללחות ישנם אמצעים בשוק להורדת כמות הלחות בארון. ארון עם לחות מייצר לאורך זמן עובש על הבגדים המאופסנים בו.

כלל אחרון לסידור הארון- שמירה על סדר וכללים: כל מה שנותר הוא לשמור על הסדר במהלך כל העונה. קיפול החולצות צריך להיות אחיד בין חולצה לחולצה כמו גם קיפול מכנסיים, כך יש לנהוג במהלך כל העונה.

אם אתם בדיוק שוקלים לרכוש ארון בגדים חדש כדאי מאוד לקרוא את ההמלצות הבאות:

  • בחרו בתבונה את גודל הארון בהתאם לחלל החדר- תכננו את החלל בחדר, אל תתפתו לרכוש ארון ענק שיתברר לכם שסותם את החלל בחדר כי רציתם שיהיה הרבה מקום אחסון… ותוודאו שלארון שאתם רוצים יש מספיק במקום איפה שתכננתם…
  • בחרו לרכוש רק בחברה אמינה ומוכרת, כולל תעודת אחריות והמלצות מחברים.
  • תכננו את חלוקת המקום בין המשתמשים המיועדים בארון קיבעו לפי כמויות הבגדים שיש לכל משתמש בפועל, בחדרי ילדים רבים, המדפים העליונים מיועדים לאחסון כללי של הבית.

–       תכננו את תכולת הארון – מה בדיוק אמור להיכנס לארון: מה יש לכם הכי הרבה? ארון לא חייב להיות רק לבגדים- למשל בארון הילדים אפשר לשמור מדף נגיש לילד עבור משחקים.

–  אחסון נוסף בתוך הארון- מומלץ לשלב מג' פנימיות, בודדות או זוגיות, בדקו את עומק וגובה המג' לניצול מקסימאלי של השטח בארון.

–  אחסון בגובה המדף- נצלו את כל שטח המדף, השתמשו לחלוקת השטח על המדף בקופסאות אחסון – רצוי מרובעות, לאחסון של דברים נגישים ומסודרים.

– מגירות נעליים – שקלו להוסיף לארון- מג' נעליים, לנגישות מקסימאלית ואחסון נפרד מהבגדים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך