דגלים כחולים בכל החופים

עיריית אשדוד אירחה אתמול את הטקס הרשמי לפתיחת חופי הרחצה של תו התקן הבינלאומי דגל כחול. האירוע החגיגי התקיים בחוף באר שבע הדרומי של אשדוד, על רקע ים כחול ורצועת חוף מהיפות בארץ. נישאו דברים, הוענקו תשורות ודגלים כחולים נמסרו לנציגי הרשויות. עונה שניה שכל חופי אשדוד מתפארים בדגל כחול.

אתמול אירחה אשדוד את הטקס המרכזי להשקת תו התקן "דגל כחול", בחופי הרחצה ובמרינות של ישראל. אשתקד עשתה זאת נתניה והשנה נבחרה אשדוד לארח את האירוע התופס אט אט את מקומו כאירוע משמעותי בתחום המשלב את פתיחת עונת הרחצה, עמידה בתקנים מחמירים בינלאומיים, התייחסות מחייבת לנושאי סביבה וקיימות וקידום התיירות.

אשדוד עומדת בכל התקנים הנדרשים שהציבו נציגי "דגל כחול" בישראל, והדברים עולים בקנה אחד עם האג'נדה של העיר והמדיניות שמקדם ראש העיר בכל תחומי הסביבה והקיימות והקשר לטיפוח תחום התיירות בעיר. ההשקעות המסיביות בחופיה היפים של העיר, השדרוג וקפיצת המדרגה שעשתה אשדוד בתחום השירות החופי והמודעות הגדלה לסביבה חופית נקייה ומטופחת, הפכו את חופי העיר לחופי הזהב של ישראל.

זו השנה השנייה ברציפות שאשדוד זוכה להניף דגלים כחולים, בכל אחד משבעת חופיה, אלא שהשנה היא זוכה לקבל את הדגלים מידי יו"ר "אקואושן" – העמותה הבינלאומית שמשכנה בדנמרק. את הדגלים קיבל מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי מידי יו"ר העמותה מר אנדראס וויל שהגיע במיוחד לארץ, לטקס שהתקיים בעיר.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי נשא דברים בפני נציגי הרשויות בישראל שהוזמנו לקבל דגלים כחולים. הוא שיבח את הפעילות שעושה העמותה והנציגים שמנהלים את תוכנית דגל כחול בישראל, והודה לכל מי שאחראי לטיפוחם של החופים באשדוד ולהבאתם לרמתם הנוכחית – למנכ"ל העירייה, למינהל התפעול ולאריה תורג'מן, מנהל אגף חופים והצוות שלו, על העבודה המבורכת וההירתמות המוחלטת לטיפוח ושימור הסביבה החופית.

unnggamed

בהתייחסו לתוכנית דגל כחול והקשר שלה לעיר, אמר ראש העיר: "אשדוד שמחה להיות ברשימה היוקרתית של חופים בינ״ל הנושאים בגאון את תו התקן הבינלאומי ״דגל כחול״. באשדוד השקענו לא מעט משאבים ומחשבה על מנת להפוך את חופיה לחופים של זהב, ודגל כחול איתגר אותנו בסטנדרטים שהציב בפנינו". ד"ר לסרי הוסיף: "אני שמח שעמדנו במשימה וזו השנה השניה שבכל שבעת החופים של אשדוד מתנוסס הדגל הכחול. זאת גם תרומת העיר לתוכנית המצטיינת הזאת, ההולכת ומתרחבת בכל העולם ומציבה נושאים של איכות סביבה וקיימות גם בתוכניות התיירותיות בעולם".

הטקס שהתקיים בחוף באר שבע (ט"ו), על רקע הים הכחול וציבור מתרחצים אשר נהנים מהחוף היפה, נשאו דברים ראש העיר כאמור ומר אנדראס וויל – יו"ר עמותת אקואושן, שנשא דברים באנגלית. אל במת הנשיאות עלו מר אמוץ דגני – מנכ"ל עמותת אקואושן בישראל, מר פרד ארז'ואן – סגן מנהל אגף ים וחופים במשרד להגנת הסביבה, גב' אורלי בביצקי – מנהלת תוכנית דגל כחול בישראל ומר אילן בן עדי – מנכ"ל עיריית אשדוד. הם העניקו דגלים לנציגי הרשויות הבאות: כנרת, חיפה, נתניה, הרצליה, ת"א, ראשל"צ, אשדוד, אילת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך