מי אתה ח"כ ינון אזואלי?

החל מיום שני, ינון אזולאי, מאשדוד, ישמש כח"כ מטעם סיעת ש"ס ויחליף את אביו שר הדתות דוד אזולאי שהתפטר בשל מחלה. אזולאי נחשב למוקרב של שר הפנים אריה דרעי ושימש כיועצו לענייני הנגב והגליל.
דיווח: ינון אזולאי מאשדוד יהפוך בשני לח"כ מטעם ש"ס
ח"כ אזולאי ודרעי צילום: יעקב כהן

החל מהיום שני, ינון אזולאי הוא ח"כ מן המניין בסיעת ש"ס בכנסת. מי הוא ינון, שחי באשדוד וכיצד הגיע לתפקיד?

ינון אזולאי, 36, נשוי פלוס 5 ילדים, הוא : יועץ שר הפנים הנגב והגליל אריה דרעי. אחד המקורבים ביותר אליו. יליד העיר עכו, מתגורר היום באשדוד. את תחילת דרכו הפוליטית החל אזולאי לפני יותר מארבע שנים, אז היה קרוב מרחק נגיעה מכהונה כחבר מועצת העיר אשדוד, כאשר מפלגת ש"ס המקומית זכתה בארבעה מנדטים ואילו אזולאי שובץ במקום החמישי, אך מיד לאחר הבחירות הוחלט כי הוא ינהל את פניות הציבור בעיר, עד עצם היום הזה. קודם לכן היה אברך כולל וממקימי איחוד הצלה במרחב לכיש.

מאז נוסדה הממשלה בקדנציה האחרונה, מונה אזולאי לשמש כיועצו של דרעי, כאשר עיקר עיסוקו הוא במתן מענה לציבור בני התורה ועולם הישיבות. כבר מקטנות ספג ינון פוליטיקה בעקבות מינויו של אביו (שר הדתות דוד אזולאי) לח"כ ושר עד עצם היום.

גורמים בש"ס ייעדו  לו את תפקיד הח"כ הבא, בעקבות היותו כישרון עולה, בן תורה ואהוד על גדולי ישראל. אחרים טוענים שאזולאי יכול להיות ח"כ עוד בקדנציה הנוכחית אך זה בעיקר תלוי באביו.

בשני, זה כאמור הפך לרשמי. ינון נכנס לתפקידו החדש. לפני כחודשיים, הודיע השר לשירותי דת ח״כ דוד אזולאי כי אין כל שחר לשמועה על התפטרות צפויה מהכנסת, "עמדתי ואני עומד בקשר רציף עם יו״ר התנועה הרב אריה דרעי ואנחנו מתואמים באופן מלא", כתב אזולאי. אבל דוד אזולאי, המאושפז בבית חולים מזה מספר שבועות בשל מחלה – הודיע על התפטרותו מהכנסת. עתה נכנס במקומו נכנס בנו נכנס ינון אזולאי. ינון תושב העיר אשדוד משמש בשנתיים האחרונות יועץ בכיר של השר דרעי במשרד הנגב והגליל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך