"בייבי בום" בקפלן

אפקט "צוק איתן" : שתי שלישיות, שני זוגות תאומים ועומס בחדר לידה לאחר תשעה חודשים שעברו מהמבצע הצבאי שאירע בקיץ האחרון

במהלך יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות, תשעה חודשים לאחר מבצע "צוק איתן", נולדו בחדר הלידה בבית החולים קפלן שברחובות 49 תינוקות חדשים, בינהם שתי לידות של שתי שלישיות, דבר נדיר מאוד בחדר הלידה ושני זוגות תאומים. מבין התינוקות החדשים 20 בנים ו-29 בנות. אב טרי לשלישייה שלחם בצוק איתן: "חזרתי הביתה אחרי מספר שבועות, ואנו מאושרים שזכינו ללדת שלישייה"

אביבית קרני צנחני, מנהלת חדר לידה בבית החולים קפלן, אמרה כי ביומיים של יום זיכרון והעצמאות עבדו הצוותים הרפואיים והמיילדות סביב השעון בשל עומס הלידות מרובות בהפרשים מאוד קטנים. "הייתה לנו לידה של שלישייה ב-7:00 בבוקר, אחרי שעתיים עוד לידה של שלישייה, ואחרי שעתיים לידת תאומים", היא מספרת, "אין ספק שמבצע צוק איתן נותן אותותיו ביומיים האחרונים. היו לנו 15 לידות במשמרת ולכן תגברנו את הצוותים בחדר לידה על מנת להמשיך ולהעניק את מלוא תשומת הלב לכל יולדת", היא אומרת. "אני מיילדת מזה 30 שנה ומעולם לא נתקלתי בשתי לידות של שלישייה בסמיכות של שעתיים".

קרני צנחני נזכרת כי גם במבצעים "עופרת יצוקה" ו-"עמוד ענן" הורגשה עלייה במספר הלידות שחוזרת בימים האחרונים, תשעה חודשים לאחר מבצע "צוק איתן". "זו תופעה שחוזרת על עצמה ואנחנו נתקלים בזה ביומיים האחרונים בצורה בלתי רגילה. כמובן שללידות מרובות עוברים אנחנו צריכים צוות כפול, גם לזה נערכנו ואני חושבת שעמדנו במשימה בהצלחה רבה".

בין ההורים המאושרים נמצאים סיוון (29) ובדלו (29) קבדה, שילדו שלישייה, שני בנים ובת, במשקל 2.15 ק"ג (בן), 1.875 ק"ג (בן) ו – 1.780 ק"ג (בת), אחים לאוראל בן השלוש וחצי. בדלו, לוחם קרבי בגבעתי שגויס למילואים במבצע "צוק איתן", זכה ביום העצמאות, כמה סימבולי, להביא לעולם שלישייה. "גויסתי למבצע צוק איתן שבוע לאחר תחילתו וכמובן שלא היססתי לרגע. לאחר 21 יום יצאתי לחופשה ראשונה, וככל הנראה אז קרה הנס הגדול. בחודש השלישי להיריון של סיוון גילינו שמדובר בשלישייה וממש התרגשנו. היינו בשוק", הוא מחייך, "אם באמת המלחמה הזאת עזרה להביא כל כך הרבה ילדים לעולם תשעה חודשים לאחר מכן, אז אנחנו שמחים שזה קרה ועצובים על אלו שלא זכו לחזור. אנחנו חושבים אם להעניק לילדים שמות הקשורים למבצע צוק איתן".

סיוון, אשתו, מספרת כי היו איתם בחדר לידה עוד זוג שהביא לעולם שלישייה וההתרגשות בחדר לידה של הצוות הרפואי הייתה בשיאה. "גם אנחנו התרגשנו כשהיינו שני זוגות עם שלישיה, כי זה לא דבר שכיח. אנחנו מאחלים להם הרבה אושר שמחה ונחת". בני הזוג קבדה ביקשו להודות בחום לצוות הרפואי בחדר הלידה, המחלקה להיריון בסיכון, התינוקייה ומחלקת יולדות בבית החולים קפלן, שעובד בימים האחרונים מסביב לשעון ועדיין נותנים את הלב והנשמה ועל כך תודה ענקית.

פרופ' ציון חגי, מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים "קפלן", הסביר כי מדובר בילודה גבוהה מהממוצע בפרק זמן נתון, הרווחת בעיקר אחרי מלחמות. "המספר הגדול של הלידות הנו תוצאה של הסתגרות רבת שעות בבית בזמן המלחמה ופריקת מתחים. תגברנו את חדרי הלידה, מחלקת יולדות, התינוקייה והפגייה ברופאים, אחיות וכוחות עזר באופן משמעותי", הוא מסביר, "ואני יכול לומר בגאווה שלמרות הקושי אנו עומדים בקצב ומעניקים שירות עם חיוך ומלא בסימפטיה, הן ליולדת, הן לבני המשפחה וכמובן – לתינוקות שזה עתה נולדו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך