"שמעתי את בעלי מחרחר למוות, ראיתי מסך שחור מול העיניים"

לפני שנתיים וחצי התרחשה תאונת דרכים קטלנית בכניסה לאשדוד. בעל ואישה נסעו על אופנוע, ולפתע משאית סטתה ממסלולה והתנגשה בהם חזיתית, הבעל נהרג במקום והאישה נפצעה באורח בינוני. לאחר הליך משפטי מורכב, האישה קיבלה פיצוי כולל של 3.3 מיליון שקל מחברת הביטוח של האופנוע ומהביטוח הלאומי. היא סיפרה: "שמעתי את בעלי מחרחר למוות, ראיתי מסך שחור מול העיניים"
תאונת אופנוע באשדוד

בחודש נובמבר 2015 התרחשה תאונת דרכים קטלנית בצומת אשדוד. בני זוג בשנות ה-50 לחייהם, תושבי אחד מהמושבים באזור, חזרו מאירוע של בני משפחה בעיר הנמל, כאשר לפתע משאית כבדה התנגשה חזיתית באופנוע עליו רכבו. ניידת טיפול נמרץ שהוזעקה למקום, הבחינה בשני בני אדם שרועים על הכביש, כאשר לגבר פגיעה רב מערכתית קשה ביותר ולאישה חבלות אורטופדיות חמורות, לרבות שברים פתוחים בגפיים התחתונות. לאור מצבו הקשה של נהג האופנוע, הוזמן למקום התאונה מסוק, והוא הוטס לבית החולים איכילוב בתל אביב. במהלך הטיסה איבד הנהג את הדופק ואת לחץ הדם. עם קבלתו בבית החולים, ולאחר מספר פעולות החייאה, נקבע מותו של הנהג בבית החולים.

במקביל, הובהלה אשתו של נהג האופנוע לבית החולים קפלן ברחובות, שם ייצבו רופאיה את מצבה. הנוסעת נותחה תחת הרדמה מלאה מספר ניתוחים מורכבים מצילי חיים, הן התחום האורטופדיה והן בתחום הנוירולוגיה. לאחר שלושה ימי ניתוחים, ותוך שהיא מרותקת למיטת חוליה במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים, בישרו בני משפחתה של הנוסעת כי בעלה נהרג בתאונה המחרידה.

אין צורך להרחיב אודות תחושתה הקשה של הנוסעת, אשר איבדה את בעלה ברגע של חוסר תשומת לב מצד נהג המשאית. לנוכח מצבה הרפואי והעובדה שאיבדה את בעלה, שקעה הנוסעת בדיכאון עמוק. לאחר אשפוז במשך חודש ימים, היא הועברה לבית החולים השיקומי "בית לוינשטיין", שם אושפזה התובעת במשך כחצי שנה ועברה תהליך שיקום ארוך ומורכב. החקירה הוטלה על אגף התנועה של מרחב אשדוד, וכתב אישום הוגש כנגד נהג המשאית, אשר נהג בקלות ראש ובחוסר זהירות משווע. לאחר תקופת השיקום, פנתה נוסעת האופנוע יחד עם ילדיה אשר נותרו ללא אב, למשרדו של עו"ד דניאל שריד, המתמחה בתאונות דרכים ונזקי גוף.

עו"ד דניאל שריד הגיש תביעה כנגד חברת הביטוח של האופנוע, ולאחר הליך משפטי ארוך ומייגע, קיבלו האלמנה והיתומים פיצוי בסך מיליון וחצי שקל בגין אובדן הבעל בתאונה. בנוסף, ולאור חבלותיה הקשות ונכותה המשמעותית, קיבלה האלמנה פיצוי בסך של 1,800,000 שקל.

עו"ד דניאל שריד

האלמנה, אשר טרם התאוששה מהאסון אשר פקד אותה ואת בני ביתה, אמרה לעיתון "המגזין": "שמעתי את בעלי מחרחר למוות, ראיתי מסך שחור מול העיניים. התאונה הייתה בלילה, הכל היה חשוך ובעלי עף לשיחים. למרות הפגיעות הקשות לא איבדתי מיד את ההכרה, ואני זוכרת היטב את כל הכאוס שהיה שם. בעלי עף לשיחים בצד הדרך וראיתי שהוא מדמם מהראש ומחרחר, ולא היה בכוחי לסייע לו. ניידת מד"א הגיע למקום תוך דקות ספורות ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. עברתי תהליך שיקום ארוך, וכיום אני מנסה לחזור לשגרת חיי. אני מקבלת שיחות אצל פסיכולוגית באשדוד, ומאוד אוהבת להירגע בחוף הים באשדוד, מקום בו אני ובעלי היינו פוקדים דרך קבע. אני הולכת לאורך הטיילת בעיר ואני נזכרת בבעלי, אלו הם רגעי קסם עבורי המהולים בעצב ויגון רב. הייתי נותנת הכל לו רק היה מתאפשר לי לקבל את בעלי בחזרה. אני רוצה לציין לחיוב את עו"ד דניאל שריד, שהעניק לי יחס אישי, אנושי ומקצועי לאורך כל הדרך. עו"ד שריד ייצג אותי נאמנה ודאג שאקבל את הפיצוי המקסימלי בנסיבות, אך הדבר החשוב ביותר אותו חשוב לי למסור לציבור הרחב: סעו בזהירות בבקשה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך