לאן נעלמה האהבה?

אחרי עשרים ושמונה שנות נישואים, הם מצאו את עצמם עם קן מרוקן, מבלי שהבינו מה הם עושים אחד עם השנייה
לאן נעלמה האהבה?

ריקי עזראמאמנת אישית וזוגית מוסמכת

חברת הוועד המנהל בלשכת המאמנים בישראל

אחרי שנה וחצי בלבד, עם תינוק בן ארבעה חודשים, הם לא מבינים לאן נעלמה האהבה הגדולה שהייתה ביניהם ממש לא מזמן. אלה רק שלוש דוגמאות למצבים שבהם זוגות מגיעים אליי מתוסכלים, ואומרים לי: "באנו למצוא את האהבה שנעלמה לנו".

בתחילת תהליך הבירור חשוב לשאול "מה היה שם, כשבחרנו לקשור את חיינו יחד?" האם החלטנו להתחתן מתוך ידיעה שיש בינינו מכנים משותפים משמעותיים, מעבר למשיכה הגופנית ולפרפרים בבטן? האם נלקחו בחשבון הערכים, תפיסות העולם, המנטאליות, תחומי העניין, תיאום ציפיות?

מיותר לציין כי אהבה מחזיקה לטווח הארוך רק כאשר היא מושתתת על כבוד הדדי, הקשבה, הבנה, אמון, נתינה וכדומה, גם בזמן קשיים ומשברים. ואולי דווקא בזמנים הקשים היא זו שמצילה ומרימה את הזוגיות מכל קושי שמאיים עליה.      

אנשים נוטים לבלבל בין התאהבות ובין אהבה. אלה הם שני מצבים שונים, הנובעים ממקורות שונים. התאהבות היא הורמונלית ואינה תלויה ברצון שלנו, לעומת אהבה שנבנית נדבך על נדבך מתוך היבטים רציונאליים ושקולים ומתוך רצון לנתינה ולשותפות. לפעמים תתפתח אהבה בעקבות ההתאהבות ולפעמים עם מיצוי שלב ההתאהבות, יסתיים הקשר  הרומנטי הזוגי, שלא היה בו הרבה מעבר לתשוקה גופנית.

שלא תבינו לא נכון. משיכה ותשוקה הם חשובים והכרחיים בקשר הזוגי, אך יחד עם זאת בשלב ההתאהבות הם מטשטשים את שיקול הדעת ההגיוני. בלהט ההורמונים פשוט לא רואים ולא קולטים תכונות, עובדות והתנהגויות, שבשלב מאוחר יותר יתבררו כמכשול לזוגיות.

כשבני זוג לא מבינים לאן נעלמה האהבה שלהם, סביר להניח שהם מחפשים את אותה תחושת התאהבות שהיתה להם בתחילת הדרך. בלתי אפשרי "לצוות" על רגש ההתאהבות להופיע, אולם כן אפשרי להיזכר, לחדש, לרענן, לחזר ולגוון את שגרת הזוגיות האפורה שנוצרה ולחוות תחושות דומות. זה כמובן תלוי במשקעים השליליים שנצברו עם הזמן. ככל שנצברו משקעים, כך התהליך של עוררות הרגשות החיוביים יהיה מורכב יותר ויכלול בראש ובראשונה, את שלב הסליחה!    

אהבה, המבוססת על כל הנאמר קודם, צריכה תחזוק! כל הזמן! לשים בצד את הפנקסנות ולחשוב "מה אני יכול ומוכן לתת למערכת הזוגית?" ולא "מה אני רוצה לקבל?". ברור שאם נותנים מכל הלב, מקבלים בחזרה כפליים. הרי בחרנו זה בזו מתוך רצון אמיתי לאהוב ולהיות נאהבים… אז בואו נשקיע ביסודות האהבה, שאולי קצת שכחנו.

אם גם אתם מחפשים את האהבה שפעם פרחה ביניכם, או שאינכם נמצאים בזוגיות ולא מצליחים ליצור קשר על בסיס אהבה אמיתית, אני מזמינה אתכם לבחון את המרכיבים החשובים שעליהם מושתתת האהבה ולמצוא אותם בזוגיות שלכם.

בהצלחה!

שלכם, ריקי 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך