מנציחים את החייל האשדודי

שביל מעבר מואר ופינת גינה ירוקה הוקם ע"י המועצה הדתית לזכרו של החייל סמ"ר ראובן שמעון איבגי הי"ד

במעמד מרגש וצנוע התקיים טקס הסרת הלוט בהקמת גינה ירוקה ופתיחת שביל חדש ומואר בסמוך למקוה טהרה ברובע ג' בעיר לזכרו של סמ"ר ראובן שמעון איבגי הי"ד אשר שירת בחטיבת גולני, גדוד "הבוקעים הראשון" (51) ונפל בפעילות מבצעית ב-1995.

ראובן שמעון אבגי ז"ל התגורר מאז ילדותו ברובע ג' בעיר עם הוריו ומשפחתו היקרה תחי', בשנת 1989 אביו משה ז"ל נפטר, היה לו קשר הדוק וחם עם בני משפחתו, ובעיקר בלטה דאגתו הרבה ואהבתו לאמו שתחי'.

ראובן גדל במשפחה דתית אוהבת תורה ורבנים עד היום. כבר בגיל צעיר ספג חינוך דתי, והיה הולך עם אביו לבית-הכנסת. רב בית-הכנסת אשר בו התפלל ראובן סיפר: "כולם אהבוהו והעריכו אותו על טוהר לבו ונקיון כפיו. יש לציין, שקיים את מצוות "ואהבת לרעך כמוך" במלוא מובן המילה. הוא אהב את חבריו, שמח בשמחתם והשתתף בצערם. תמיד הסתפק במועט ולא קינא באחרים…"

בשנת 21.9.1993 התגייס לצה"ל ולמרות מצבו המשפחתי התנדב לגולני. התנדבותו נבעה מרצונו להשתתף בעשייה הביטחונית למען יישובי הצפון. ראובן אהב את שירותו כמ"כ בגולני. הוא השקיע מעצמו בחייליו, וחינך אותם לאהבת האדם, אהבת הארץ ואהבת גולני, העקרונות שהאמין בהם. צניעותו היתה שם דבר ועם זאת ניחן בחוש הומור, במורל גבוה ובשמחת חיים. ראובן גילה כושר מנהיגות ושימש בשעת הצורך בתפקיד פיקודי של קצין. היה חייל אחראי, קפדן ודרישותיו הן מעצמו והן מחייליו היו גבוהות ביותר. היה אהוד ומקובל בקרב מפקדיו ופיקודיו, ובלט ברצינותו ובמקצועיותו, כשהוא משמש דוגמה אישית לחייליו, ומגלה כלפיהם יחס אנושי וחום. היה מיועד לקידום לתפקיד רב סמל פלוגתי, זמן רב לפני פרק הזמן הרגיל לתפקיד זה. הוא ראה בקידומו זה דרך להמשך שירותו בצבא הקבע.

kbioc2oc

בחול המועד סוכות 12.10.1995 ראובן נפל בקרב בלבנון באזור 'עיישיה' ממטען צד שהופעל ע"י המחבלים כשהיו בפעילות מבצעית בשטח כשהוא בן עשרים שנה בלבד, באותה פעולה נהרגו עוד ששה מחבריו הי"ד. הוא הובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי באשדוד. הניח אחריו אמא יקרה שתחי' שהצער והכאב מלווה אותה כל השנים, ארבע אחיות מרים, ברוריה, זהבה ואילנה ושלושה אחים מיכאל, אליהו ויצחק. לאחר נפילתו הועלה לדרגת סמל ראשון.

זכה ראובן ז"ל כי במלאת שנה לפטירתו, תרמה המשפחה לזכרו "ספר תורה" שהוכנס לבית-הכנסת "י"ג קדושי אשדוד" באזור ג' בסמוך לביתו באשדוד.

b24kpmkt

במשך שנים בסמוך ל'מקוה טהרה' שמאחורי ביתם, המעבר היה רעוע ומוזנח, לאחר פניה של הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית לדיירי הבנין ולמשפחת איבגי על אפשרות להכשיר שטח צדדי על מנת שיוכלו לעבור בנוח ובבטחה, הדיירים נענו בחיוב וכאות הערכה ובשיתוף מלא עם המועצה הדתית קבעו 'מצבת זכרון' מיוחדת על קיר המעבר לזכרו של החייל ראובן שמעון אבגי ז"ל שהתגורר בבנין זה עד יומו האחרון.

בטקס צנוע ומרגש שנקבע לערב יום הזכרון הגיע יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, רבני המועצה ומנין אנשים שקראו משניות ותהילים ולאחר מכן הרב דהן ערך השכבה לזכרו של החייל ז"ל. אחר כך נגשה האמא גב' רחל איבגי שתחי' ובני המשפחה יחד עם הרב עובדיה דהן והסירו את הלוט ממצבת הזיכרון לכבודו של החייל ז"ל וקראו את המילים המנציחים את זכרו ממעשה של חסד החשוב במעבר השביל המרווח לטובת באֵי המקוה טהרה.

לאחר מכן הציבור ניגש להתכבד בברכות בשולחן אשר היה עמוס ממיטב המאכלים והספינג' אשר המשפחה דאגה לכך עוד קודם לכן. בסיום, יו"ר המועצה הדתית הרב דהן הודה מעומק ליבו בשמו ובשם המועצה הדתית על היוזמה הברוכה ובירך את המשפחה שלא ידעו עוד כל צער ואך ששון ושמחה ישמע בביתם לעד. גם משפחת איבגי והדיירים הודו למועצה הדתית על הזכות הגדולה שנפלה בחלקם בעזרה במצוה חשובה זו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך