כבוד: השף הבינלאומי ירון בן חמו מונה ליועץ הקולינרי של פסטיבל "עמים וטעמים"

לפסטיבל "עמים וטעמים" שייערך במאי, מונה יועץ קולינרי חדש מהרמה הבינלאומית הגבוהה ביותר. מדובר בשף ירון בן חמו ממסעדת "אטמוספירה" ו"וינו דל מאר", שהיה השף המוביל במסעדות בינלאומיות ברחבי הארץ. שף בן חמו הוא זה שיהיה אמון על 70 דוכנים ב-70 טעמים בינלאומיים, כמניין שנות ישראל . בן חמו: "זה כבוד גדול מבחינתי". הפעם הפסטיבל יהיה ערוך לכמה עשרות אלפי משתתפים, כלקח מהפסטיבל הקודם, וייערך בגן אלישבע
כבוד: השף הבינלאומי ירון בן חמו מונה ליועץ הקולינרי של פסטיבל "עמים וטעמים"

תתכוננו. פסטיבל "עמים וטעמים" חוזר. זה יקרה בתחילת חודש מאי (9-10). אבל הפעם הוא חוזר בגדול. אם נהניתם מפסטיבל מספר 1, תכינו עצמכם למשהו אחר לגמרי. חוויה קולינרית מהרמות הגבוהות ביותר בעולם.

לא, אנחנו לא מגזימים כשאנחנו כותבים בעולם. כי מי שיהיה אמון על הייעוץ הקולינרי השנה הוא שף ירון בן חמו, אחד משלנו, בן העיר אשדוד, שהיה בכל העולם, ראה, הכין, ניהל, ייעץ למסעדות  בכל מקום כמעט בגלובוס. במיאמי, איטליה, ברלין, ניו יורק, רודוס ואפילו מומבסה. אם יש מישהו שמבין באוכל בינלאומי זה שף בן חמו. בחירה מדויקת של מפיקי הפסטיבל.

שף בן חמו: "המטרה היא לכוון את המסעדות שייקחו חלק בפסטיבל, שכולם יהיו על טהרת העיר אשדוד, לתת את הטעם העולמי לחיך של תושבי אשדוד והאורחים מחוץ לעיר. לתת את המנה הטובה ביותר בשטח. לשמור על האיכות של הטעמים, גם אם לא מדובר במסעדה ובתנאי המסעדה". המחיר יהיה בדיוק כמו בשנה שעברה, 10 שקלים למנה. מחיר שאין מתחרה לו. אולי רק הטעם

בן חמו, שהוא השף של מסעדת "אטמוספירה" בגג של הסווט סטאר ושל "וינו דל מאר", מתכוון לייעץ לכל המסעדות שישתתפו, לכוון אותם כאמור, כדי שאתם תקבלו את המיטב. כשהוא אומר אתם, מבין השף ירון בן חמו כי הוא צריך לתת שירות עם המסעדות שאיתו, לכמה עשרות אלפים. הערכה בפסטיבל מספר 1 הייתה שיגיעו כמה אלפים, והגיעו מעל 25 אלף איש. בן חמו לא מתרגש מכך.

בן חמו: "עבורי זהו כבוד גדול ביותר, לעשות את זה. בכל העולם זה דבר אחד, אבל בעיר בה נולדתי, להתחבר לכל המסעדות והאנשים וללוות את הפסטיבל המדהים הזה, זה עבורי כבוד גדול. תהיה חוויה קולינרית שהעיר טרם חוותה".

אבל זה יהיה גדול יותר גם במיקום. אם בפעם שעברה זה היה בפארק נחל לכיש, הרי שהפעם, לנוכח המספרים הצפויים של המבקרים, "פסטיבל עמים וטעמים" ייערך בגן אלישבע. הפארק הגדול שמשתרע מבניין פאןלון שברחוב רוגוזין (מרכז א') ועד מאחורי מלון ווסט.

כזכור, פסטיבל "עמים וטעמים", משלב טעמים מכל הארצות בעולם. דוכנים של מיטב המסעדות בעיר המציגות עולם קולינרי רחב ומגוון. בשנה שעברה היו  שגרירים וסגל דיפלומטי של למעלה מ-20 מדינות, הופעות של להקות פולקלור אתניות, תערוכת צילומים והשקת הספר הקולינרי הראשון של העיר אשדוד, ועוד שלל אטרקציות, במשך יומיים של פסטיבל "עמים וטעמים".

לכל מדינה ולכל עם בעולם יש את המאכלים הייחודיים להם, והיום כבר לא צריך לעבור דרך נתב"ג בשביל לטעום מאכלים מכל רחבי הגלובוס. אשדוד היא עיר המושכת אליה עולים ממגוון מקומות בעולם, ורבים מהם אף הקימו בה מסעדות ממדינות המוצא שלהם. כך נולד ב"חברה לתיירות אשדוד" הרעיון של פסטיבל "עמים וטעמים", שיאחד שלל מנות ממקומות שונים בעולם, תחת מתחם אחד.

אבל אם אמרנו בגדול, התכוונו בענק. וכל כך למה? השנה הפסטיבל יהיה בהשראת 70 שנה למדינת ישראל. אם בשנה שעברה היו כ-50 דוכנים, השנה יהיו 70 דוכנים, כשנות המדינה. אבל ירון בן חמו מוכן גם לזה: "נבחר 70 מנות מכל המסעדות בעיר. זהו אתגר ענק לכל מי שיוציא לפועל את הפסטיבל הזה". את הפסטיבל מפיק שגיא אפשטיין.

שף ירון בן חמו חזר לעיר מהייעוץ הבינלאומי שלו והביא איתו קונספט אחר. משהו עם ניחוח עולמי, משהו שלא נעשה עד היום, בוודאי לא באשדוד. בראיון שערכנו איתו בעבר לרגל פתיחת מסעדת "אטמוספירה" בגג של הסווט סטאר, אמר שף בן חמו: "חלום של כל בעל מקצוע תמיד לגלות את הדבר הבא. זה לא דבר פשוט. אני מגלה כל יום דבר אחר, ואני ראיתי איזה דבר או שניים בתחום בחיי. אני מביא לפה את החלום שלי. אני מכיר מסעדות בכל העיר הזו, אין מקום כזה. אני לא ראיתי בעיר הזו מקום לדוגמא שמעשן את הבשרים שלו שלושה וארבעה חודשים. וזו רק דוגמא קטנה. ההתנהלות כאן היא של מסעדות שף מהטובות שהכרתי וראיתי, בארץ ובעולם. יש פה סטנדרטים אחרים".

עכשיו הוא יביא את החלום, את החדשנות ואת הניסיון הבינלאומי עתיר השנים והמקומות שלו, גם לפסטיבל "עמים וטעמים". בנוסף, גם השנה תופק חוברת של מתכונים של המנות שיהיו בפסטיבל וצילום של כל מנה, משהו שתוכלו לקחת אתכם הרבה לאחר שהפסטיבל ייגמר. משהו מהעולם שתוכלו לקחת אליכם הביתה לאשדוד. כל מסעדה שתרצה להשתתף בפסטיבל יכולה לשלוח לירון הודעה דרך הרשתות החברתיות או במייל האישי שלו: yaron4chef@gmail.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך