המסתננים ממתקן חולות לא יוכלו לחזור לאשדוד

מאות מסתננים שנכלאו במתקן חולות שיסגר בקרוב, לא הורשו להכנס לאשדוד, זאת במטרה של רשות האוכלוסין לצמצם את התקבצותם כמה שפחות

המלחמה בשוהים הבלתי חוקיים בישראל נמשכת, על פי התכנית להוצאת המסתננים של מדינת ישראל ורשות ההגירה והאוכלוסין, מתחם חולות, הקולט בתוכו כ-800 אזרחים זרים מאפריקה, צפוי להיסגר בעוד כשבעה ימים, עובדה שמעלה את השאלה לגבי גורלם של השוהים בתוכו.

מדובר בשוהים שהגישו בקשות מקלט עד ה-31 לדצמבר וטרם קיבלו תשובה. כל שאר השוהים במתקן שהגישו בקשת מקלט ונדחו, וכן אלה שהגישו בקשה החל מתחילת חודש ינואר, יצטרכו להחליט אם יעזבו מרצון או יכלאו. חציים השני של השוהים ייכלא במתקן סהרונים.

ההחלטה לשחרר חצי משוהי מתקן חולות מגיעה בעקבות ההנחה ברשות האוכלוסין כי כרגע לא יודעים הגורמים מה יקרה במידה ומתקן סהרונים יתמלא עד אפס מקום וכיצד יפעלו במקרה שכזה. לצד החלטה זו, קיבלו ברשות החלטה נוספת כי המשוחררים יקבלו אשרת שהייה זמנית עם הגבלה גיאוגרפית שתמנע מהם לגור או לעבוד בשבע ערים: תל אביב, ירושלים, אשדוד, פתח תקווה, בני ברק, נתניה ואילת. אלו הערים שבהם יש את הריכוזים הכי גדולים של נתינים זרים מאפריקה.

לפני שבועיים הועברו שבעה נתינים זרים לכליאה בכלא סהרונים לאחר שקיבלו את מכתבי ההתראה ליציאה מרצון מהארץ ובחרו בכליאה. על פי הנתונים כיום, 455 נתינים זרים שהוגדרו כמסתננים, עזבו מרצון מאז ה-1 בינואר 2018, תאריך תחילת המבצע ליציאה מרצון של המסתננים. מתוכם 401 אריתראים ו-54 סודנים. עד כה נמסרו 1,200 מכתבי התראה של יציאה מהארץ, והחלו להתבצע כ-400 שימועים לאלו שקיבלו את המכתבים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך