"יובלים אשדוד" מקים מערכת קווי סניקה מרכזיים חדשים

מנכ"ל התאגיד שלמה אטיאס, אומר כי היות ואשדוד שוכנת על חוף ים ובסמיכות לנחל, מוביל "יובלים אשדוד" את התאמת כל מערכות הביוב העירוניות לרגישויות הקשורות בכך, תוך הצבת מטרת על בדמות מניעת גלישות ביוב לים ולנחל
"יובלים אשדוד" מקים מערכת קווי סניקה מרכזיים חדשים

תאגיד המים והביוב "יובלים אשדוד" מקים מערכת קווי סניקה מרכזיים בדגש על הגנת הסביבה. עלות הקמת קווי הסניקה החדשים כ-100מיליון שקל. מדובר במערכת מתקדמת של קווי סניקה מרכזיים לביוב, הראשונה מסוגה בישראל, במסגרתה יוקמו שלושה קווי סניקה מרכזיים: לאורך רצועת החוף, בצד המזרחי של העיר ומרובע י"ג עד תחנת שאיבה לביוב בזק, הנמצאת בסמיכות לסטאר סנטר. כל אחד מקווי הסניקה יהיה למעשה קו כפול, ובכך תיושם מדיניות התאגיד לפיה לכל קו סניקה מרכזי יהיה קו גיבוי, בכדי לאפשר יציבות מרבית של מערכת הולכת השפכים ומניעת אפשרות של גלישת השפכים לנחל ולים במקרה של תקלה. קווי הסניקה החדשים יאפשרו הולכת שפכים אמינה גם עם הצמיחה בעיר, בהתאם לתוכניות פיתוח העיר ב-20 השנים הקרובות.

יצוין כי אשדוד הינה אחת הערים המובילות בישראל בתחום תשתיות המים והביוב, וזאת בזכות ההשקעה הגבוהה של "יובלים אשדוד" בהקמת ושדרוג תשתיות בעיר, בדגש על הגנת הסביבה.

מנכ"ל התאגיד שלמה אטיאס, הדגיש כי היות ואשדוד שוכנת על חוף ים ובסמיכות לנחל, מוביל "יובלים אשדוד" את התאמת כל מערכות הביוב העירוניות לרגישויות הקשורות בכך, תוך הצבת מטרת על בדמות מניעת גלישות ביוב לים ולנחל. לצורך כך בוצע בשנים האחרונות שדרוג של כל תחנות השאיבה לביוב, ובנוסף יוקמו מאגרי חירום סגורים בכל תחנות השאיבה בעלויות של עשרות מיליוני שקלים. כמו כן הוטמע שימוש במערכות פיקוח טכנולוגיות מתקדמות ואמינות, הניתנות לשליטה ובקרה מרחוק, המעניקה אמינות מרבית נוספת למערכות הולכת השפכים בעיר. בנוסף לכל זאת, מבצע התאגיד פרויקט עצום לפיתוח ושדרוג המט"ש, אשר נועד להתאים את המט"ש להתפתחות העיר, ובכך גם להגדיל את הקיבולת של המט"ש, וכן בכדי לשפר את איכות מי הקולחין לרמה שלישונית להשקיה בלתי מוגבלת לחקלאות לסוגיה. היקף ההשקעה בשדרוג המט"ש הינו כ-250 מיליון שקל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך