נהגים שימו לב: עשיתם עבירת תנועה? אתם בסכנת מאסר

השר ארדן מוביל מהלך בו תהיה החמרה נוספת בדרכי הענישה של המשטרה ובתי המשפט לאלו שיבצעו עבירות תנועה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מבקש להחמיר את העונשים נגד נהגים עבריינים שנוסעים באור אדום, נוסעים במהירות מופרזת ומדברים בסלולרי תוך כדי נהיגה. ארדן מבקש שהם יועמדו אוטומטית לדין, ולפי כך הם עלולים אפילו להישלח לכלא.

בקשתו הועברה לאישור שר התחבורה ישראל כץ ושרת המשפטים איילת שקד. ההערכה היא כי נוכח הקטל בדרכים יאשרו השניים את תוכניתו, ולאחר התיקון בחוק זה יכנס לתוקף כבר בחודשים הקרובים.

על פי הודעה שהוציא השר ארדן אלו הם הצעותיו – נהגי משאיות (מעל 10 טון), נהגי אוטובוסים ורוכבי קטנועים ואופנועים שייתפסו מדברים בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה יזומנו אוטומטית למשפט. לדברי ארדן, מנתוני המשטרה עולה כי נהגים אלה מעורבים בתאונות מעבר לחלקם היחסי בקרב כלל הנהגים, ולפיכך דרושה נגדם ענישה קשה יותר.

ההצעה אינה כוללת נהגי רכב פרטי שייתפסו מדברים בסלולר. באחרונה הוחמרה הענישה כלפיהם בסעיף זה: הם מקבלים שמונה נקודות במקום ארבע בעבר. הקנס המוטל עליהם נותר בעינו ועומד על 1,000 שקלים.

עבירה שנייה שבגינה מבקש ארדן העמדה לדין היא נסיעה באור אדום לנהג שייכנס לצומת שלוש שניות ומעלה לאחר שהאור האדום ברמזור הופיע. היום מקבלים זימון אוטומטי לדין רק נהגים שנכנסו לצומת חמש שניות אחרי שהאדום נדלק. לדברי ארדן, נסיעה באדום היא עבירה חמורה שהשפעתה על תאונות הדרכים משמעותית ביותר. נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מראים כי יותר מ־50% מהתאונות בצמתים המרומזרים נגרמות בשל נסיעה באור אדום.

העבירה השלישית היא נהיגה במהירות מופרזת של בין 31 ל־40 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית ובין 41 ל־50 קמ"ש מעל המותר בדרך בין־עירונית או בכביש מהיר. לפני כשנה, במטרה לקצר את העומס על בתי־המשפט לתעבורה, הוחלט לא להעמיד עבריינים כאלה לדין אלא רק לגזור עליהם קנס ו־10 נקודות. ארדן מבקש להחזיר את הגלגל לאחור, אבל לא לכלל הנהגים אלא רק לנהגים חדשים (עד שנתיים על הכביש) ולנהגים צעירים (עד גיל 24) ולהביאם בפני שופט. לדבריו, מדובר באוכלוסיית נהגים שאין לה ניסיון רב בנהיגה, ולפיכך רמת הסכנה הנשקפת מהם גבוהה יותר. כאמור, נהגים שיבצעו את העבירות הללו עלולים במקרים מסוימים לספוג עונשי מאסר, זאת כמובן בתוספת קנסות ונקודות חובה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך