תבע את אביו בגלל שפגש אותו רק פעמיים ב-20 שנה

מדובר בתביעה שהוגשה בימים אלה בבית המשפט לענייני משפחה באשדוד. הסיבה היא שהאבא לא הגיע לפגוש את הילד שלו, מאז הילד היה בגיל 4 ועד היום, כשהוא בן 24, התובע ד' טוען כי הפך בשל כך "נכה רגשית"

זה לא קורה בכל יום. בן תובע מאביו 170 אלף שקלים כי לטענתו "הפך להיות נכה רגשית" בגלל אביו. הסיבה: האב לא פגש אותו במשך 20 שנה יותר מפעמיים וגם זה ל"דקות בודדות" בקניון.

הכול החל כשהילד ד' היה בן 4 והוריו התגרשו. מאז האבא לא טרח, לדברי עורך דינו של ד', עו"ד עמית גל, לפגוש את ד', למעט שתי פגישות קצרצרות בקניון. התנהלות זו של האב, הביאה לכך שד' הרגיש כי התייתם מאביו.

זה מקרה יוצא דופן אשר יכול אולי בעתיד להיות גם תקדים, כי העובדה שאב לא הגיע לבקר את הבן יכולה אולי להשליך מקרים אחרים בעתיד, בהם אב או אם, לא ירצו לראות את ילדיהם והם יכולים להיות חשופים לתביעה.

בכתב התביעה נכתב: "כאשר היה התובע בגיל 4, הוריו (הנתבע ואימו) התגרשו. מעבר לנדרש, ניתן לשים לב ש"הסכם הגירושין" כולל סכום מזונות עגום עבור חמישה ילדים (250 שקל, כלומר 50 שקל עבור לכל ילד!), יצוין כי התובע מעולם לא שילם תשלומי מדור או תשלומים אחרים שמקובל לשלם (כמו על הוצאות החינוך) וסכום המשכנתא ששילם הנתבע היה בסך 100 שקל בלבד, ככל שידוע לתובע. במועד שהתגרשו, היו להוריו של התובע חמישה ילדים (התובע הקטן ביותר מבין האחים). מאז ועד היום, הנתבע "טרח" לפגוש את התובע רק פעמיים וזאת לדקות בודדות בקניון! הנזק שנגרם לתובע – התובע גדל ללא אבא, למרות שהנתבע היה לאורך כל הדרך כשיר לגדלו מכל בחינה אפשרית וכשיר לדאוג לו מכל בחינה אפשרית. הנתבע הפקיר את אימו של התובע לבד ולכן לא היה לה זמן לתת תשומת לב לילדיה ובפרט לתובע (מפני שנאלצה לעבוד שעות רבות, במאבק הישרדות ילדיה). עקב המצב המצער המדובר, התובע הפך לנכה רגשית, חש מושפל לאורך כל תקופת ילדותו, תוך שסבל תמיד מהעדר נוכחות של אבא ובפועל "התייתם" מאביו החי. כך עד יום זה. אם לא די בכך, המצב המדובר גרם לאורך הדרך לשברים בין חמשת האחים".

עו"ד גל

עורך הדין גל: "אני מעריך שלא יהיה מי שיקום ויטען שהתנהלות כזאת מצד אבא, היא התנהלות ראויה. אדם שבוחר להביא ילד לעולם, נושא באחריות ענקית כלפיו, לא רק מבחינה משפטית, אלא גם מבחינה מוסרית. הורים חייבים לדעת שאם יפקירו את ילדיהם בצורה כל כך ממושכת וכל כך קיצונית, הם יצטרכו לתת על כך את הדין בבית המשפט. הלקוח שלי גדל בפועל בלי אבא, למרות שאביו יכול היה להגיע לפגוש אותו לאורך כל הדרך. העלבון, החסך והנזק שנוצרו, הם מובנים מאליהם. על פי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, שני ההורים חייבים לספק את הצרכים של ילדיהם וזה כולל לא רק צרכים חומריים, אלא גם לחנך אותם ולהיות נוכחים פיזית בחייהם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך