אשדוד סיימה את השנה עם עודף של 33 מיליון שקל

עיריית אשדוד היא אחת מהעיריות הכי עשירות בארץ, ועל פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), סיימה את השנה עם עודף תקציבי של 33 מיליון שקל (מקום ראשון בארץ!)
עיריית אשדוד

רוב הרשויות העירוניות חיות מהלוואה להלוואה, מתקשות לסיים את השנה כמו שצריך, לעיתים מאחרות בתשלומי השכר לעובדים ומתפקדות תחת לחץ מתמיד. עיריית אשדוד היא בדיוק במצב ההפוך, ולמעשה נחשבת לעירייה הכי עשירה במדינה, עם עודף תקציבי של 33 מיליון שקל.

255 רשויות מקומיות פועלות בישראל, ובהן 77 עיריות, 124 מועצות מקומיות ו-54 מועצות אזוריות. ברשימת העיריות ישנן 8 רשויות גדולות שבהן למעלה מ-200 אלף תושבים ו-15 ערים הנמנות על פורום ה-15, הערים הגדולות והחזקות שאינן נתמכות ע"י המדינה. בכל שנה מפרסם הלמ"ס את ביצועי הרשויות המקומיות כפי שהם נמדדים בעשרות פרמטרים, בדגש כמובן על ענייני התקציב, ומפרסם אותם לציבור. בשבוע שעבר התפרסמו נתוני הרשויות לשנת 2016 וברוב הנתונים רושמת אשדוד את המקום ה-2 בפורום ה-15.

בנוגע לעודף התקציבי של 33 מיליון שקל, שמציב כאמור את אשדוד במקום הראשון בארץ, אומר גזבר העירייה עודד לוי כי "היכולת שלנו לסיים שנת עבודה בעודף תקציבי, תוך שאנו מבצעים את כל תכנית העבודה, מלמדת יותר מכל על חוסנה של העיר ועל איתנותה הכלכלית".
בעירייה אומרים כי העודף התקציבי הוא תולדה של ניהול תקציבי נכון, השם דגש על הגדלת ההכנסות ושימוש מושכל בהוצאות העירייה. בהכנסות של הרשות מתקציב רגיל רושמת אשדוד אחוז גידול גבוה של 7.5% ומקום שני בין ערי הפורום (אחרי רחובות – 9.4%). תל אביב אגב רשמה גידול של 6.1%, חיפה 3.7%, באר שבע 2.3% וראשון לציון רשמה קיטון בולט 14.6%! גם בנתוני ההוצאות מתקציב רגיל רושמת אשדוד הישגים עם גידול של 7.6% (רחובות – 9.1%, תל אביב – 6.2%, חיפה – 3.7% וראשל"צ – 14.8%-!).

מבין ערי הפורום רק שבע ערים רושמות עודף תקציבי ואילו יתר שמונת הערים רושמות גרעון מצטבר. אשדוד כאמור עם עודף מצטבר של למעלה מ-33 מיליון שקל. באשר למלוות, כאן מתייצבת אשדוד בתחתית הטבלה (למעשה שני מקומות לפני האחרון) עם עומס מלוות בסך 384,584 שקל, בלבד. ירושלים תופסת את המקום הראשון עם עומס מלוות של 1.4 מיליון שקל, ואחריה תל אביב עם 1.3 מיליון שקל. מי שנמצא בחלק התחתון של הטבלה למעשה זוכה למחמאות על כך שאינו זקוק להלוואות מהמדינה…

נתוני הלמ"ס הינם נתונים אובייקטיביים הנאספים ממשרד הפנים, מהמוסד לביטוח לאומי, מהרשות הממשלתית למים וביוב ונתונים הנמצאים בידי הלשכה עצמה. הנתונים עוברים עיבודים סטטיסטיים השוואתיים ושקלול של מצב הרשות בהתאם לפרמטרים הנמדדים. על כך אומר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כי "אשדוד רושמת ביצועים מרשימים בניהול הכספי והמוניציפלי, הודות לעבודה שקולה ואחראית ושימוש מושכל במשאבים הכספיים של העירייה. העבודה שעושים מנהלי היחידות להגדלת ההכנסות העצמיות וההכנסות מגורמי חוץ, היא משמעותית לניהול המערכת ואני שמח שחל גידול גם בהוצאות מה שמלמד על ניצול התקציב לביצוע תכנית העבודה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך