תודה גדולה לאלה שמכבדים את המתים

המועצה הדתית, בראשותו של הרב עובדיה דהן, קיימה ערב הוקרה לעובדי ומתנדבי בית העלמין בעיר, שכל חודש דואגים לקיום של כ-150 לוויות בעיר, והכל ברגישות ובשמירה על כבוד המת. במהלך הערב חולקו תעודות הערכה לעובדים המסורים: אריה פור, אברהם דרעי וסימן טוב אלישעשוילי
תודה גדולה לאלה שמכבדים את המתים

העיר אשדוד הולכת וגודלת, וכפועל יוצא מספר הלוויות המתקיימות בעיר עולה באופן מתמיד. מספר הנפטרים בשנה עומד על כ-1,500 נפטרים, וכמעט כל יום מתקיימות למרבה הצער 4-5 לוויות. עובדי ומתנדבי בית העלמין מבצעים עבודת קודש, ובמועצה הדתית החליטו לקיים ערב מיוחד כדי להודות ולהוקיר את עבודתם. פרט מעניין וחדש: במיזם ייחודי מסוגו בארץ, המופעל לראשונה באשדוד, מסייעים כ-70 מתנדבים ומתנדבות לעובדי חברת קדישא בכל ענייני הטהרה והקבורה בבית העלמין באשדוד.

במהלך הערב חולקו תעודות הוקרה לעובדי החברה ולמתנדבים מצטיינים ע"י רב העיר הרב חיים פינטו והרב עובדיה דהן, יו"ר המועצה הדתית.

את המעמד הנחה הרב חיים בן חמו מרבני המועצה הדתית. בפתיחת דבריו ציין דברי שבח והערכה ליו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, על היוזמה הברוכה בכינוס חשוב זה, ואמר "כי ידוע לכל שבבית העלמין בעירנו אכן יש כבוד אמיתי למתים, בכל פינה ופינה רואים את ההשקעה, את המסירות כלפי העובדים והמתנדבים בכל שעות היום והלילה ואין לנו אלא לברכו בשם העובדים והמתנדבים שימשיך להצליח בתפקידו, לטובת כלל הציבור".

בדברי ברכה שנשא הרב חיים פינטו, הדגיש את מעלתם של העוסקים במלאכת קודש זו ואת השייכות ליום מיוחד זה בו התקיים הטקס ( ז' באדר יום פטירת משה רבנו) שהקב"ה התעסק בקבורתו. רב העיר הרב יוסף שיינין, ציין שזהו יום חשוב ושיבח את יו"ר המועצה הדתית הרב דהן, על היוזמה הברוכה בכינוס חשוב זה, וכן את המסירות של העובדים והמתנדבים בכל שעות היום והלילה.

רב חברת קדישא הרב יעקב רוז'ה, המלווה את פעילות המתנדבים בשיעורי הלכה והכוונה, הסביר על חובת הזהירות ויראת שמים הנדרשת מהעוסקים עם המתים, ועל האמון הרב שההלכה נותנת בהם לביצוע הטהרה והקבורה לפי כל דקדוקי ההלכה. "אני מסתובב בכל בתי העלמין בארץ, קבוצה איכותית כמו שיש לכם כאן באשדוד לא מצאתי, וזו העת לשבח את יו"ר המועצה הרב עובדיה דהן שמתמסר למען כבוד הנפטרים במסירות רבה", אמר הרב רוז'ה.

הרב עובדיה דהן, יוזם הכינוס השנתי, סקר בדבריו את השינויים המבורכים שנעשו לאחרונה במתחם בית העלמין, השיפוץ הנרחב, הרחבת החלקות, שיפוץ חדרי הטהרה, הרחבת הגמ"ח לאבלים, וכן את התוכניות העתידיות לשיפור השרות לטובת הנפטרים ומשפחותיהם. בדבריו שיבח את פעילותם של עובדי חברת קדישא המסורים בכל ימות השנה, בדקדוק ההלכה לטובת נפטרי ישראל, והודה מקרב לב למתנדבים היקרים המסורים בכל שעה מהיממה למען נפטרי ישראל הנותנים כתף בכל עת צרה בעבודת הקודש גם בשעות קשות. בסיום העניק תעודות הערכה לעובדים המסורים: ר' אריה פור, ר' אברהם דרעי, ר' סימן טוב אלישעשוילי.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, עמד בדבריו על מעלתו של משה רבנו שהיה עניו מכל האדם, ואמר לציבור העובדים: "גם אתם, העוסקים בחסד של אמת, עושים זאת בצניעות וענווה, מדומים אתם למשה רבנו. בשמי ובשם כל תושבי העיר אני רוצה להודות לכם על פעילות קודש זו ולברך אתכם ואת העומד בראש חברת קדישא, הפועל ועושה ללא לאות, ידידי היקר הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, על כל המיזמים המבורכים למען תושבי העיר והנפטרים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך