עלית שובו: פורים בדרך אחרת

נשף פורים, שוק פורים, תהלוכת פורים, מסיבות פורים, תחפושות, רעשנים ואוזני המן, קריאת מגילה ומשלוח מנות. כל אלה ועוד, מסמלים את חג הפורים – החג האהוב על הילדים. בבית ספר "עלית שובו" החליטו לחוג את החג במתכונת אחרת, ולא בפעם הראשונה.
עלית שובו: פורים בדרך אחרת

חינוך ערכי המעודד למעורבות ולגילויי איכפתיות יכול להיעשות בין כותלי בית הספר ובתוככי כיתות הלימוד ולהישאר ברמה העיונית, אך את ביטויו האמיתי ניתן יהיה לראות רק בעצם המעשה. אם התלמידים פועלים לתרגום הערך העיוני לפעילות מעשית, משמעותו שהילדים הטמיעו היטב את הערך הנלמד ופועלים על פיו. בבית ספר "עלית שובו" הוכיחו כי לימוד ומעשה אחד הם והיום הם יצאו בהמוניהם לארבעה מוקדים בקהילה והביאו לשם הרבה שמחה.

תלמידי בית הספר המחופשים ומצוידים בהרבה מאוד שמחה ורצון טוב, התחלקו לקבוצות ויצאו עם המורים והצוות החינוכי לקהילה. קבוצה אחת יצאה אל מועדון גיל הזהב וביחד עם באי הבית הם הכינו אזני המן מילאו אותם בשוקולד ופרג והצטרפו למקהלת הבית לביצוע כמה משירי החג.

קבוצה אחרת יצאה למועדון עמי-חי לניצולי שואה. לשם הגיעו הילדים עם אריזות של משלוחי מנות אותם הכינו בעצמם והעניקו את החבילות לבאי הבית. גם כאן, בעזרתה של רעיה – רכזת המועדון, משכו הילדים את המבוגרים לרחבה מרכזית שם רקדו ושרו והדביקו את באי הבית בשמחת החג.

גם הקבוצות האחרות יצאו לקהילה ושימחו את ציבור המבוגרים. במועדון אנוש, יחד עם הצוות הנפלא במקום, ובהוסטל בית גיל הזהב הם ערכו מסיבת פורים חגיגית. בכל מקום הם הפעילו את המבוגרים, הכינו חידונים משעשעים ומשחקי תחרות ויצרו אוירה שמחה כיאה לחג הפורים. ולבסוף, כל תלמידי בית הספר התכנסו ב"בית התמר" לחגיגה אחת ענקית עם אוכלוסיית המקום.

מלכי שיינין, מנהלת בית הספר, התלהבה כמובן מתלמידי בית הספר אשר גילו הבנה לקשר הבין דורי ולזיקה בין דור המבוגרים לצעירים ושבחה אותם על היוזמות היצירתיות, על ההתלהבות והחיבוק החם שהעניקו למבוגרים ועל השמחה שהביאו איתם לכל מוקדי הפעילות. "הילדים רקדו, שרו והביאו משלוחי מנות שהכינו בעצמם ולא התביישו להצטרף לביצוע שירי פורים עם התזמורת האוקראינית" אמרה והודתה לכל הצוות החינוכי, לשוטרת הקהילתית רס"מ שלומית אברהם, להנהלת בית התמר – לרכזת אולגה לוקיאננקו ולמנהלת המוזיקלית של התזמורת האוקראינית גב' אירנה ולראש מינהלת הרובע רמו ברגיג.

זו השנה השלישית שתלמידי בית הספר יוזמים פעילות מיוחדת בחג הפורים, יוצאים לקהילה ופועלים בקרב ציבור המבוגרים תוך שהם מביאים לידי ביטוי את הערכים הנלמדים בין כותלי בית הספר כמו ערך הנתינה וההתנדבות, ערכים של חסד וסיוע, הידוק הקשר הבין דורי ועוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך