אושר לקריאה שנייה ושלישית: הקלות בהזמנת מוצרים באינטרנט עד 1,000 ד'

הרפורמה ביבוא אישי של מוצרים דרך האינטרנט אושרה היום (ג') בהצבעה בועדת הרפורמות לקראת קריאה שניה ושלישית
"הזמנתי חבילה במאות שקלים ועכשיו אני מגלה שהיא נגנבה מהמשאית"

הרפורמה ביבוא אישי של מוצרים דרך האינטרנט אושרה היום (ג') בהצבעה בועדת הרפורמות בראשות ח"כ רחל עזריה (כולנו) לקראת קריאה שניה ושלישית. הרפורמה מגדילה משמעותית את כמות המוצרים אותם מותר לייבא לשימוש אישי ולא מסחרי. מוצרים יקרים, כגון סמארטפון או מחשב נייד יוגבלו לעד 5 מוצרים להזמנה ששווייה עולה על 1,000$. הזמנה של מוצרים זולים, עד 1,000$ להזמנה, תוגבל בכמות של עד 30 פריטים.

עוד אושר בדיון תיקון לגבי מוצרי תחבורה ורכב. בתחילת הדיונים הייתה הסתייגות של משרד התחבורה שביקש לבדוק בצורה פרטנית מוצרים שיש להם השלכות בטיחותיות. בדיון היום אושר תיקון שלגבי מוצרים אלו תספיק בדיקה מהירה יותר, בתנאי שהמוצר נושא מדבקה המציינת תו תקן בינלאומי, אירופאי, אמריקאי או קנדי, על האריזה מבחוץ, או במסמך מצורף. המשרד יפרסם באינטרנט את רשימת מוצרים התחבורה הדורשים תו תקן.

מה לעשות כשאני קונה באינטרנט?
▪מוצרים יקרים – אם ההזמנה עוברת את ה1,000$ לוודא שבמשלוח נמצאים לא יותר מ5 פריטים, סמארטפונים, מחשבים, וכיוצ"ב.
▪מוצרים זולים – עד 1,000$ לא לקנות יותר מ30 פריטים באותה הזמנה.
▪הרוכש לא יכול להיות עוסק מורשה, אלא רק אדם פרטי הקונה לשימוש משפחתי או אישי.

יו"ר הועדה ח"כ רחל עזריה (כולנו) :"מי שיש לו כסף נוסע לחו"ל, נהנה מזה שאנחנו בעולם גלובלי ומהמחירים הנמוכים, מטייל וחוזר עם צעצועים ובגדים במזוודה.. למי שלא יכול להרשות לעצמו לטוס לחו"ל, אנחנו רוצים לאפשר לו לייבא באופן אישי. אנשים קונים באינטרנט כי הם מחפשים משהו בזול ואין להם זמן להגיע לחנויות.

בפעם ראשונה אנחנו נגדיר מוצרים שיש להם אישור אוטומטי להכנס לישראל לשימוש אישי ומשפחתי. המידע יהיה זמין לציבור וכל אחד יוכל לחשב את המחיר הסופי למוצר ואיזה אישור הוא דורש. זו רפורמה שתגביר את התחרות במשק ותוריד את יוקר המחיה לציבור"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך