נזק לציבור של מליונים: בגלל העיצומים בנמל אשדוד פורקים בחיפה

עובדי הנמל עצרו לאחרונה את עבודות הפריקה במחאה ע"כ שההנהלה גלגלה עליהם חלק מקנס שהושת על הנמל בשל זיהום. הצרכנים טוענים "אם זה ממשיך הפגיעה בציבור בהיקף של מיליוני שקלים"
הצלחה למחלקת רכש בנמל אשדוד
צילום : יחצ חברת נמל אשדוד

ביומיים האחרונים הגיעו מספר אוניות לפרוק מכולות בנמל אשדוד, אך בגלל שעובדי הנמל לא יכלו לפרוק את המטען, עברו האוניות לנמל חיפה כך פרסם הבוקר עיתון כלכליסט.

הנזק העצום ניכר, והראשונה מבין האוניות שעשתה את הצעד המתבקש היא אוניית ג'מבו שמובילה 14 אלף מכולות, שתוכננה להגיע וכבר הודיעה שתפליג לחיפה. העבודה בנמל אשדוד משובשת מכיוון שסקטור המינהל של הנמל, לו תפקיד מכריע בארגון פריקת ואחסון המכולות, עצר את העבודה במסגרת העיצומים שהחלו בנמל אשדוד בשבוע שעבר.

על פי חךק מהעובדים הסקטור האחראי על תפעול המערכות הממוחשבות, לפי כמות המכולות שיש לפרוק מאונייה מסוימת, כמה ידיים דרושות לכל משמרת בנמל, היכן יש לאחסן את המכולות וכמה משאיות דרושות כדי להוביל את הסחורה. ללא התכנון הממוחשב, העובדים לא יכולים לפרוק אוניות.

עובדים בנמל סיפרו שעובדים שוחררו ממשמרות מכיוון שלא היה מי שיספק להם הוראות עבודה. דירקטוריון נמל אשדוד התכנס אתמול כדי לדון באופן בהול בתופעת נטישת האוניות, מתוך הנחיה שהנהלת הנמל תציג תוכנית עבודה תוך 48 שעות.

בכירים בנמל אשדוד מייחסים את מקור הסכסוך להוראה של מנכ"ל הנמל יצחק בלומנטל לקנוס חלק מהעובדים על עבודה ללא ציוד מתאים ופגיעה לכאורה באיכות הסביבה. זאת, לאחר שהמשרד להגנת הסביבה קנס לאחרונה את הנמל ב־10 מיליון שקל על זיהום ופגיעה בטבע. ההנהלה גילגלה חלק מהקנס על העובדים, ולכן אלו משבשים את העבודה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך