נועה וולושינוב מאשדוד זכתה בתחרות הארצית של הנואם הצעיר

נועה וולושינוב, בת 15 וחצי, תלמידת כיתה י' במקיף ה' באשדוד ומדריכה בתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו", זכתה ביום שישי האחרון (23.2) במקום הראשון בתחרות הארצית של "הנואם הצעיר", לזכרו של דורון דנקנר ז"ל בחסות ארגון רוטרי הבינלאומי. הגמר הארצי התקיים במכללת אשקלון ובצוות השופטים נכח בין היתר דן כנר הקריין המיתולוגי.
נועה וולושינוב מאשדוד זכתה בתחרות הארצית של הנואם הצעיר

וולושינוב הגיעה לגמר לאחר שסיימה במקום השני בתחרות הנואם הצעיר העירונית ובמקום הראשון בתחרות הנואם הצעיר במחוז הדרום. בגמר הארצי היא הצליחה לרגש את צוות השופטים והקהל גם בתוכנו של הנאום וגם בדרך הגשתו תוך שילוב אמצעים רטוריים רבים תוך שהיא מסיימת אותו בשירת המנון "כנפיים של קרמבו" בליווי שפת הסימנים.

הנאום הזוכה "שונים ושווים" התמקד ביחס שמפנה החברה כלפי ילדים בעלי צרכים מיוחדים. נאומה עסק בהתייחסות של החברה לילדים מהחינוך המיוחד, מפרספקטיבה אישית שלה כמדריכה בתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" הכוללת תלמידים מהחינוך המיוחד ותלמידים רגילים.

בת ציון סימון רכזת עברית בביה"ס ומירי פריאל מנהלת מגמת התקשורת במקיף ה' סייעו לזוכה בהכנת הנאום. בביה"ס מקווים שזכייתה המרשימה תשמש דוגמא והשראה לתלמידים לקבלת השונה, להתנדבות בקהילה וכמובן לרטוריקה ודיבור הולם בציבור. שלומי פייער מנהל מקיף ה באשדוד: נועה מייצגת את הרוח הבית ספרית כפי שבאה לידי ביטוי בחזון ביה״ס – מחלום להגשמה – לעודד את התלמידים לגלות את חוזקותיהם, לבנות חלום ייחודי ולפעול להגשמתו".

'"רציתי להשתתף בנואם הצעיר כי אני מרגישה שיש לי הרבה מה להגיד וזאת הזדמנות ממש טובה להביע את דעתי מול כל כך הרבה אנשים", ציינה נועה. לדבריה היא הצטרפה לתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" לאחר שבתנועות נוער אחרות אליהן הלכה החניכים והיא ביניהם, באו להשתעשע ואילו בכנפיים של קרמבו הפעילות החברתית הערכית היא הרבה יותר משמעותית. נועה: "אני עוסקת בהכנת הפעולות לחונכים ולחניכים וזה מצריך ממני הרבה עבודה אבל גם הרבה סיפוק".

"היה לי חשוב לנאום דווקא על התייחסות החברה לילדי החינוך המיוחד כי אני נתקלת לא מעט בהתנהגות לא נאותה מצד החברה ה'רגילה'. גם מי שלא בא במגע יום יומי עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים יכול וצריך לשנות את עמדתו כלפיהם ואני מקווה שגם הנאום שלי יכול לעשות את השינוי המיוחל".

נועה לומדת בכיתה מדעית במקיף ה' באשדוד ומקצועות הבחירה לבגרות בהיקף 5 יחידות לימוד שבחרה הם ביולוגיה וכימיה אך כשתהיה גדולה היא רואה עצמה צומחת ומתפתחת בערוץ החברתי. בנוסף היא משתתפת בספוקן-נוער, סדנה ניסיונית חדשה שנכנסה במקיף ה', המעודדת את משתתפיה לשירה מדובר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך