הספרייה העירונית תעבור שיפוץ מקיף

שנה של מאמצים ומפגשים בין נציגי עיריית אשדוד והחברה העירונית לתרבות הפנאי לבין נציגי משפחת מאירהוף בארץ נשאה פרי ובמימון משותף לקרן ולעירייה ישופץ מבנה הספרייה העירונית
הספרייה העירונית תעבור שיפוץ מקיף
הספריה העירונית באשדוד - בקרוב השיפוץ

שנה של מאמצים ומפגשים בין נציגי עיריית אשדוד והחברה העירונית לתרבות הפנאי לבין נציגי משפחת מאירהוף בארץ נשאה פרי ובמימון משותף לקרן ולעירייה ישופץ מבנה הספרייה העירונית. הספרייה העירונית באשדוד, הוקמה בשנות השבעים מתרומתם של יוסף ורבקה מאירהוף מבלטימור ארה"ב. יוסף מאירהוף (1899-1985), שנולד באוקראינה היה איש עסקים יהודי-אמריקאי, פעיל ציבור ציוני ופילנתרופ . היהודי חם הלב תמך בתנועה הציונית, והיה ידוע כתורם למפעלים רבים בישראל, על שמו ובזכות תרומתו הוקמו בישראל מוסדות חינוך כגון בתי ספר, מכוני מחקר וספריות בהן גם הספרייה באשדוד.

מבנה הספרייה שופץ בשנת 2003 ע"י קרן הצדקה המשפחתית של יוסף והרווי מאירהוף באמצעות קרן החינוך של הסוכנות היהודית ושל איחוד הקהילות היהודית. במפגשים ובדיונים בין נציגי קרן מאירהוף, נציגי עיריית אשדוד והחברה העירונית עלתה האפשרות שהעירייה תשריין תקציב נוסף מטעמה לשיפוץ המבנה .ואכן, הוחלט להקצות כמיליון ש"ח לשיפוץ בנוסף לסכום דומה שתקצה קרן מאירהוף.

ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד רואה בכך המשך למגמה המתעצמת שהוא מוביל להתחדשות עירונית, " מבנה הספרייה העירונית המיושן, שהוקם בשנת 1971 יעבור שיפוץ מקיף כדי להתאימו לצרכיה של עיר גדולה כמו אשדוד, זאת כדי לאפשר שירות הולם לתושבי הרובע הוותיק ולכל התושבים הרבים הנזקקים לשירותי הספרייה וכל זאת במקביל לקידום בנייתה של ספריה חדשנית ודיגיטלית במרכז העיר".

אדריכלית, צוות מהנדסים ואנשי מקצוע מסיימים בימים אלו את תכנונו המקיף של השיפוץ ,שעתיד לצאת לביצוע כבר בחודשים הקרובים. תכנית השיפוץ כוללת החלפת חלונות, מערכת מיזוג חדישה, מבואה מעוצבת, ריצוף חדש לכל חדרי הספרייה, חידוש המדרגות, חדרי שירותים מרווחים ובהזדמנות זאת יש כוונה גם להנגיש את מבנה הספרייה לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים (מעלון ושרותי נכים).

בעירייה ובחברה העירונית שמחים על התחדשות המבנה שנודעת לו חשיבות קהילתית והמשרת היטב את תושבי הרובע הוותיק ואת המנויים המגיעים מכל רחבי העיר. לספרייה באשדוד מסורת ארוכת שנים והיא מהווה נקודת עוגן לילדים רבים המגיעים יחד עם הוריהם, שחלק גדול מהם שהו במקום בקביעות במהלך ילדותם. צוות עובדי הספרייה עושה עבודה מסורה ויעידו על כך הילדים, הסטודנטים והמבוגרים הרבים הפוקדים את הספרייה ומביעים שביעות רצון מהיחס האישי ומהשרות המקצועי, מאירועי התרבות הקבועים המאפשרים השתתפות ילדים ללא עלות ומופעי תרבות בעלות סמלית למבוגרים. כמו כן, אוסף הספרים בספריה עדכני ומתחדש על בסיס שבועי ויש היצע מגוון של ספרי עיון הפתוח לכל דורש.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך