נפתח בית הספר למקצועות הבנייה באשדוד

ארגון הקבלנים במחוז אשדוד והשפלה דווח השבוע על פתיחת בית ספר הבונים –ביה"ס הראשון באשדוד למקצועות הבנייה. הקורס הראשון שנפתח הוא בנושא איטום ובוגריו יקבלו תעודת אוטם מוסמך. בהמשך ייפתחו במקביל קורסים לאינסטלציה, קבלני שיפוצים ומנהלי עבודה.

ביה"ס הוא פרי יוזמה של ארגון הקבלנים מחוז אשדוד והשפלה בשיתוף מעבדות SYSTEM , מעבדה מקבילה למכון התקנים שהוקנתה לה סמכות סטטוטורית לבצע בדיקות באתרי בנייה.
המנחה והמרכז האקדמי של קורס האיטום הוא אינג' רפי מימון,אחד מיועצי האיטום הוותיקים והמקצועיים בארץ. הקורס בהיקף של 80 שעות אקדמיות צפוי להסתיים בעוד כשלושה חדשים ובוגריו יהיו רשאים להירשם ברשם הקבלנים.

"בחרנו לפתוח בקורס איטום מכיוון שלמרות שהאיטום מהווה כ-2.5% מעליות הבנייה, בעיות האיטום מהוות כ-80% מליקויי הבנייה", מסבירה עו"ד ורד זבולון צרפתי יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה. לדבריה, האיטום הוא תהליך מורכב שמתחיל ביסודות ונגמר ביריעות וזפת.

את הקורס פתחו 20 תלמידים שהגיעו מתחומים שונים: קבלני איטום, מהנדסים, מנהלי עבודה, מפקחי בנייה והנדסאים. במסגרת הקורס ילמדו לצד תורת האיטום את התקנים בדגש על דרישות החוק. עו"ד ורד זבולון צרפתי: "ארגון הקבלנים במחוז אשדוד והשפלה יפקח על ביה"ס. אנו הארגון הראשון עם בי"ס צמוד שנולד כמענה לצרכי השוק".

אחד הקורסים היוקרתיים שייפתחו הוא קורס מנהלי עבודה. לדבריה, "מנהל העבודה באתר בנייה הוא האחראי בפועל בנושאי בטיחות ולמרות שמהנדס הבנייה בכיר ממנו, בכל הנוגע לאתר הבנייה למנהל העבודה סמכויות רחבות יותר מאשר למהנדס וגם האחריות רובצת על כתפיו. לכן נרשמה היענות הגדולה גם מצד מהנדסים והנדסאים להירשם לקורס מנהלי עבודה.

קורס ייחודי וראשון מסוגו בארץ יכשיר קבלני אינסטלציה וקורס חשוב נוסף הוא קורס להכשרת קבלני שיפוצים. חלק מהתלמידים יגיעו מהשטח והם נסיון מעשי אך בבי"ס הבונים ירכשו כלים תיאורטיים שישפרו משמעותית את הידע המקצועי שלהם. הבוגרים שיעברו הבחינות בהצלחה יהיו רשאים להפוך לקבלנים רשומים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך