"כלכליסט": "ההתנהלות הכספית של מ.ס מתבצעת ללא דופי"

לאחר שלשונות רעות ניסו לצייר תמונה שקרית בנוגע להתנהלותה הכספית של קבוצת מ.ס. אשדוד, אתר "כלכליסט" תיקן את הטעות שלו: "מבדיקה שנערכה על ידנו בשנית אל מול אנשי מ.ס. אשדוד, הוברר לנו כי הכספים ממכירת השחקנים עברו במלואם לעמותה"

זה לא חדש שיש באשדוד מספר מצומצם מאוד של אנשים, שמנסים בכל דרך לפגוע בפעילותה של מ.ס. אשדוד, עם טענות סרק הזויות והפצת כזבים ובדיות סביב ההתנהלות הכלכלית של מועדון הכדורגל הבכיר בעיר. אותם אנשים נואשים ניסו "למכור" את השקרים שלהם לכלי התקשורת הארציים, וקיבלו דחייה חד משמעית מרובם, לאחר שאלה ערכו את הבדיקות שלהם וקיבלו את הדוחות הכספיים המפורטים של העמותה המנהלת את הקבוצה.

למרבה הצער, באתר "כלכליסט" לא ביצעו את הבדיקות הללו ופרסמו בעבר נתונים שקריים, לפיהם בקבוצה לא העבירו לקופת המועדון את מלוא הכספים שהתקבלו ממכירת שחקנים לקבוצות שונות בארץ ובאירופה. מדובר בבדיקה הכי פשוטה והכי אלמנטרית שצריך היה לעשות לפני פרסום הכתבה. הדבר כאמור לא נעשה, והאתר הכלכלי החשוב הלך שולל אחר אנשים שרוצים להשחיר את הקבוצה ובעיקר את ג'קי בן זקן, שבלעדיו הקבוצה לא הייתה יכולה לשרוד כלכלית. לאחר פגישה ארוכה עם נציגי המועדון, במהלכה הוצגו הדוחות הכספיים השקופים, באתר "כלכליסט" הבינו כי טעו ופרסמו ביום שלישי האחרון כתבה מקיפה על האקדמיה של מ.ס. אשדוד, על פעילותה המבורכת ובעיקר את הנתונים הכספים האמיתיים והנכונים. בכתבה נכתב בין השאר: "תקבולי התשלומים ממכירת הזכויות מופקדים בחשבון העמותה והרווחים ממכירת הזכויות בשחקנים נרשמים בסעיף רווח הון בדו"ח הפעילות, כולל מכירות רוג'רס קולה, אפא אמברוז וניר ביטון, שבכתבה ב"כלכליסט" (27.9.2017) נכתב על ידנו בטעות, כאילו הכספים לא עברו במלואם לעמותה. מבדיקה שנערכה על ידנו בשנית אל מול אנשי מ.ס. אשדוד, הוברר לנו כי הכספים עברו במלואם לעמותה".

למי שהיה ספק, גם לאחר מכירת השחקנים המוכשרים לקבוצות השונות, ג'קי בן זקן הוציא עשרות מיליוני שקלים מהעסקים שבשליטתו ומכיסו הפרטי, כדי שקבוצת מ.ס. אשדוד תסיים עונה אחר עונה ללא גרעון כספי. בעידן של הבקרה התקציבית והדרישות הכספיות המחמירות של ההתאחדות לכדורגל, אין מקום לטעויות, וקבוצה שלא מכסה את חובותיה עד תום, לא יכולה לפתוח את העונה שבאה אחריה. עונשים של הפחתת נקודות והורדת ליגה כבר יצאו אל הפועל בגלל התנהלות כספית לא ראויה של מספר קבוצות (הפועל ת"א, מכבי נתניה ועוד).

באותה כתבה באתר "כלכליסט" נכתב כי האקדמיה של מ.ס. אשדוד היא אחת המוצלחות שיש בארץ, ומדובר בפס ייצור של שחקנים שחלקם מגיעים לקבוצה הבוגרת של מ.ס. אשדוד, וחלקם נמכרים בשלב כזה או אחר לקבוצות גדולות בארץ ובאירופה. באשדוד משקיעים מידי עונה קרוב ל-4 מיליון שקל (!) במחלקת הנוער ובאקדמיה של הקבוצה, סכומים שאף קבוצה אחרת בישראל לא מוציאה במחלקות הצעירות שלה.

מעבר לכך, מחלקת הנוער והילדים של מ.ס. אשדוד מהווה חממה לקרוב ל-1,000 ילדים בבתי הספר לכדורגל ובקבוצות השונות של המחלקה. מדובר במתנ"ס הגדול ביותר בעיר. יש לא מעט סיפורים על ילדים מוכשרים, שמגיעים ממשפחות קשות יום, כאשר חייהם משתנים מקצה לקצה בזכות ההשקעה הגדולה בהם מגיל צעיר ועד שהם הופכים לכוכבי כדורגל עם משכורות אדירות ותנאים חלומיים.

בשורה התחתונה, אלה שרצו להכפיש ולפגוע במ.ס. אשדוד ובג'קי בן זקן, עשו בדיוק את ההיפך, כי בסופו של דבר האמת חזקה מכל דבר אחר.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך