נמל אשדוד יוכרז קבוצת ריכוז

לאחר שנה וחצי של דיונים משפטיים בין נמל אשדוד להגבלים העסקיים, נקבע שנמל אשדוד לא יוכל להפעיל את הרציף הפרטי וכל ניסיון ושיבוש הקמתו תהיה עבירה פלילית
נמל אשדוד, צילום אוהד צויק

רשות ההגבלים סיכמה עם נציגי נמל אשדוד שהם יוכרזו כקבוצת ריכוז בשירותי פריקה וטעינה ועקב כך לא תוכל להפעיל בעתיד את הרציף הפרטי החדש שנבנה בימים אלה. סיכום זה הוא בעצם הסדר פשרה שהגיעו אליו הצדדים לאחר דיונים משפטיים ארוכים שארכו כשנה וחצי וזאת מאז שהממונה על הגבלים עיסקיים, הכריז על נמל אשדוד ונמל חיפה כקבצות ריכוז.

ההכרזה קבעה שנמלי אשדוד וחיפה לא יוכלו להפעיל נמל אחר או להעניק שירותים פרט לנמל שהן מפעילות, בנוסף גם על העובדים נאסר להתמודד במכרזים בינלאומים להפעלת רציפים חדשים, עוד הוחלט על איסור נקיטת פעולות שעלולות לשבש או להקשות כניסת מפעיל נוסף ומי שיפר הוראה זו עלול להסתבך בעבירה פלילית. כמו כן חוייבו הנמלים להעמיד תשתית לשימוש חופשי בידי המפעיל החדש.

בתגובה טענו חברות הנמלים אשדוד וחיפה שאין סמכות להחלטה ורק שר התחבורה יכול להורות על החלטה כזאת, בית הדין שאליו פנו המליץ על תהליך פשרה וכאמור הצדדים הגיעו לסיכום בינהם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך