תושב אשדוד לקח ביס מלחמניה וקיבל דוח משוטרת

נהג מאשדוד שהואשם בשימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה יצא להילחם על חפותו בבית המשפט לאחר שידע בוודאות שנעשה לו עוול, כי נהג שבידו לחמניה ולא טלפון נייד. כך מפרסם אתר וואלה. במהלך הדיון, התבררו הפרטים והתגלו סתירות בעדות המשטרה. בית המשפט החליט לזכות את הנהג מחמת הספק.
ניידת ביום גשם
כאשר מדובר על עבירת שימוש בטלפון נייד, מרבית האזרחים לא ימצאו לנכון להילחם על חפותם, אלא יעדיפו לשלם את הדו"ח בגובה 1,000 שקל, אף אם הוא ניתן ללא הצדקה. חלקם יגיעו להסדר מקל עם התביעה המשטרתית. אבל נהג נחוש מאשדוד, החליט לא לוותר כי הדוח שקיבל היה בגלל…לחמניה. כך מפרסם אתר וואלה.על פניו, מדובר היה בעוד דו"ח תנועה,  בגין שימוש בטלפון נייד שלא באמצעות מיקרופון המותקן ברכב. בתאריך 08/08/17 הציבה השוטרת מארב ברחוב יצחק הנשיא באשדוד.  לדברי הנהג שנעצר, לא היה מדובר על טלפון נייד אלא על לחמניה אותו אחז בידו; "הכנתי לי כריך שאני אוכל אותו בשעה 15.00 בעבודה. הגעתי לרכב וננתי ביס כי הייתי ברכב. התחלנו לנסוע וכשאני מגיע למקום שבו הם לכאורה זיהו אותי, הגעתי בין הכיכר של יצחק הנשיא לכוון הרמזור ועמדתי ברמזור אדום לכוון פניה שמאלה, לכיוון בני ברית. כשעמדתי ברמזור הזה אני מביט במראות ימינה – שמאלה וזהיתי ניידת משטרה מאחורי בצד שמאל".

השוטרת הוסיפה כי: "שוב אני חוזרת ואומרת – אם יש אחוז אחד, ואפילו חצי אחוז של ספק – לא יירשם לו דו"ח כי אני אישית לא אשן טוב בלילה". סרטון, אותו הנהג צילם בו הוא נראה בבירור כי הרכב נעצר על הנתיב נסיעה הימני, באמצע כביש, לאחר עיקול ללא שדה ראיה, ללא שוליים, סמוך לגדר בטיחות המפרידה בין המדרכה לכביש, וכלל לא בתחנת האוטובוס כפי שטענו השוטרים וכאשר נוסף על כך, ניידת המשטרה עומדת לפניו. הנהג מספר כי הרכב נעצר על ידיה במקום מסכן חיים: "כל אותו זמן אתה רואה רכבים באים במהירות. היא לא חנתה מאחורי עם אורות מהבהבים שתזהיר אנשים לא להיכנס בי. הרגשתי בסכנת חיים".

עו"ד דמרי ביקש מהשוטרת להסביר מדוע לא איפשרה לנהג להציג לה את הטלפון ולהוכיח כי לא בוצעה שיחה וכי בעצם לקח ביס מלחמניה, וזאת בזמן שלטענת הנהג, הטלפון היה מוצמד למתקן הדיבורית. אולם השוטרת התעקשה; "העבירה היא אחזת או השתמשת – ואני לא בית המשפט שיבוא ויבחן את השיחות". עוד היא הוסיפה כי "אני ראיתי שהטלפון היה סמוך לפיו".

הסרטון שהציג הנאשם לבית המשפט, כולל בין היתר צילום שלו אוחז בלחמניה, שעל פניו מוכיח כי הוא עבר עבירה של אי אחיזת ההגה בשתי ידיו. התביעה המשטרתית ביקשה להרשיעו על סמך כך, אך העו"ד טען כי האכילה לא התרחשה במהלך הזמן בו הרכב היה בתנועה ולמעשה כפי שמעיד הנאשם, "הכריך נאכל בזמן שהנהג עמד ברמזור". בסופו של יום, לאור כל הסתירות והחורים שנתגלו במסכת הטיעונים של התביעה, החליט בית המשפט לזכות את הנהג מחמת הספק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך