מרגש: בית כנסת חדש על שמו של בן וענונו ז"ל

בשבת האחרונה נחנך בית כנסת חדש ברובע יא' על שמו של חלל וגיבור ישראל בן יצחק וענונו הי"ד. מי שבלט בין כל המתפללים היה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שאף תמך לקידום ופתיחת בית הכנסת לזכרו של החלל. גם רב העיר הרב חיים פינטו הגיע לחנוכת המקום
מרגש: בית כנסת חדש על שמו של בן וענונו ז"ל

קרוב לארבע שנים לאחר מותו הכואב של בן וענונו ז"ל, נחנך בשבת האחרונה בית כנסת על שמו. בהחלט מרגש. כזכור, תשעה ימים לאחר תחילתו של מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014, ולאחר סירובו המתמשך של ארגון הטרור חמאס להגיע להסכם הפסקת אש, ממשלת ישראל החלה במבצע כניסה קרקעי לתוך רצועת עזה. זמן קצר לאחר תחילת הקרב, בפאתי עזה בשכונת שג'אעיה הידועה כמעוז ארגון חמאס, המכילה תשתיות רבות למנהרות ולשיגורי רקטות, נפגע נגמ"ש מירי טיל נ"ט שהביאה למותם של 7 חיילי חטיבת גולני, וביניהם בן יצחק וענונו הי"ד, יליד ותושב אשדוד ובן למשפחה מוכרת ומוערכת בעיר ובנם של שרית ואילן וענונו.

במהלך ארבע השנים האחרונות נערכו ערבים לזכרו, שיעורי תורה לעילוי נשמתו, ספרי תורה נתרמו, ועוד רבות נעשה כדי לשמר את זכרו.

בשבת האחרונה אף נחנך בית כנסת החדש "היכל בן יהודה", על שמו של בן יצחק וענונו ז"ל, ברחוב הירמוך שברובע יא'. רבים הגיעו להתפלל את תפילת השבת שלהם מול ארון הקודש המכוסה פרוכת קטיפה שחורה, ועליה רקמת סמלה של חטיבת גולני (עץ הזית), המסמל את שורשיו העמוקים ביותר.

בין המתפללים הרבים שהגיעו להתפלל ולכבד את המעמד הקדוש והמרגש, בלט בנוכחותו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שאף תמך בהקמתו של בית הכנסת על שמו של בן יצחק וענונו ז"ל. רב העיר רבי חיים שמעון פינטו שליט"א, הגיע אף הוא כדי לקבוע ולברך על המזוזות ולהתפלל בבית הכנסת החדש.

בני המשפחה הודו לראש העיר ד"ר לסרי על התמיכה הבלתי מסויגת שלו בהקמת בית הכנסת, מה שיסייע בהנצחתו למשך דורי דורות של יקירם בן ז"ל, שמסר נפשו בקרב על הגנת המולדת.

תושבים רבים בעיר ברכו על הקמת בית הכנסת על שמו של בן ז"ל, ואף הודו לראש העיר כי תרם לכך בתמיכתו הרבה. האב אילן וענונו אמר בקול נרגש: "התחושות הן מעורבות. לצד התחושות הקשות שלא יחלפו לעולם, יש הרגשת סיפוק ונחת עד כמה שאפשר עם הנצחת שמו של בן היקר שלנו. זה היה חלום שיהיה בית כנסת על שם בן והגשמנו אותו". עוד הוסיף אילן ואמר: "חשוב לי להודות לג'קי בן זקן, ליהודה אבידן, לצחי אבו ולכל החברים הטובים והתומכים, ובפרט אני רוצה להודות לראש העיר יחיאל לסרי, על התמיכה הרבה שלו בהקמת בית הכנסת, ועל כך שהגיע לכבד ולהתפלל איתנו בשבת האחרונה, וכן על כל עשייתו ותרומתו הרבה להנצחת בן האהוב שלנו ועל עשייתו בכלל".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך