שר העבודה והרווחה יצא בהודעה מפתיעה מאוד לגבי מאבק השבת באשדוד

השר האחראי על היתרי עבודה בשבת הודיעה הודעה דרמטית וחשובה בעניין לאחר שהתייחס לסוגיה שהעסיקה את האשדודים במהלך השבוע האחרון

השיח ברשת על מאבק השבת באשדוד דעך מעט לאחרונה בעקבות כך שבשבת האחרונה לא ניתנו דוחות במרכזים המסחריים, אך העיסוק בשבוע האחרון היה בעיקר כלפי הפקחים ויהדותם, בתחילת השבוע חשפנו לראשונה כי הסיבה האמיתית לכך שלא חולקו בשבת האחרונה דוחות היא בגלל שאין לעירייה פקחים שאינם יהודים, אי לכך החליטו ביש עתיד לרכב על הסעיף הזה ולהביאו לדיון בכנסת, אלא שלהפתעתם השר העוסק בעניין טוען אחרת.

"לעיריות מותר להעסיק פקחים יהודים כדי לרשום דו"חות על הפעלת עסקים בשבת", כך לדברי שר העבודה והרווחה חיים כץ אמש במליאת הכנסת בתשובה לשאילתה של ח"כ יואל רזבוזוב מ"יש עתיד". רזבוזוב התייחס לידיעה לפיה פקחי עיריית אשדוד שרשמו את הדו"חות לחנויות בשבתות האחרונות היו יהודים.

השר חיים כץ ענה שחוק שעות עבודה ומנוחה מאפשר שני סוגים של היתרים לעבודה בשבת. היתר מסוג אחד נבחן כל שבת מחדש, דוגמת ההיתרים שמקבלת הרכבת לעבודת פיתוח ותחזוקה. היתרים מסוג אחר הם היתרים ענפיים לסוגים של עובדים והיתר כזה קיים "לסדרנים ושמשים". לדבריו, היועצים המשפטיים של העיריות הם שמאפשרים הפעלת פקחים מכוח סעיף זה ואינם מבקשים היתר ספציפי.

כץ סיפר על ההפתעה שלו כשגילה בחוף הים בהרצליה פקחים שרושמים דו"חות חניה בשבת. "פקחים נותנים שם רפורטים חבל על הזמן. התברר שיש להם היתר כללי לתת רפורטים. יש עיריות שעושות מה שהן רוצות, גם ראשון ואילת. זה הסדר מקומי אבל הם עובדים לפי חוק. בתל אביב אפשר לחנות בשבת בכחול לבן".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך