פרויקט התחבורה: בית המשפט דחה בקשה לתביעה יצוגית

בית המשפט הנחית מכה על מתנגדי פרוייקט התחבורה הציבורית לאחר שדחה על הסף את התובענה היצוגית שהגישו תושבים באמצעות עו"ד דניאל כהן. בית המשפט החליט לחייב את התובעים בהוצאות משפט בסך 60 אלף ש"ח
פרויקט התחבורה: בית המשפט דחה בקשה לתביעה יצוגית

לפני כשנה לערך הגישו מספר תושבים המתגוררים באשדוד בקשה לאישור תובענה יצוגית נגד העירייה ומשרד התחבורה בעקבות פרוייקט הגל הירוק – REWAY בטענה כי תושבי העיר נפגעים בשל העבודות שנעשות בכבישי העיר במסגרת הפרוייקט. התביעה הוגשה באמצעות עורך דין דניאל כהן.

אך היום בית המשפט פסק כי התביעה נדחית וכי התובעים ישלמו הוצאות ושכר טרחה בגובה של 60 אלף שקל במצטבר. בפסק דין מנומק של השופטת שרה דברת דחה בית המשפט את הבקשה, לאחר שקיבל את כל טיעוני העירייה, ובהם כי הפרוייקט נועד לשפר את מערך התחבורה הציבורית באשדוד וכי המבקשים מתמקדים רק בחוסר הנוחות בטווח הקצר תוך התעלמות מהרווחה שיביא הפרוייקט לטווח ארוך.

השופטת קבעה עוד כי יש לדחות את הטענות שאישור הפרוייקט לא בוצע כדין, מאחר והן מהוות ספקולציה בלתי מבוססת תוך הפנייה לדבריה של "חברת מועצה" כלשהי ללא ציון שמה ומבלי שאותה חברה עלומה טרחה להגיש תצהיר מטעמה.

כמו כן נדחתה הטענה כי הפרוייקט בוצע בניגוד לחוקי התכנון והבניה, ונקבע כי עמדת העירייה נכונה וכי לצורך ביצוע הפרוייקט לא היתה צורך בשינוי תכנית או בהוצאת היתר בניה. בית המשפט אף ציין כי העירייה עמדה בחובתה להציג את הפרוייקט לציבור לפני מימושו.
בית המשפט העיר למבקשים כי לא היה כל מקום להעלות טענות בענין מעורבות ג'קי בן זקן בפרוייקט, מאחר והטענות נטענו ללא בסיס עובדתי מינימלי ואינן מבוססות על דבר מלבד "תחושות".

לבסוף צוין כי הבקשה לאישור התובענה היצוגית הוגשה על בסיס רעוע של קטעי עיתונות והשערות תוך נסיון מתמיד לבצע מקצה שיפורים, וכי המבקשים ניסחו את הבקשה באופן פוגעני שאין לו מקום בבית המשפט, וכי ממילא מדובר בבקשה שלא מקיימת את התנאים הקבועים בחוק לאישור תובענה יצוגית.

עקב כך, בית המשפט החליט לחייב את התובעים בהוצאות משפט בסך 30,000 ₪ לעירייה ו- 30,000 ₪ למשרד התחבורה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך