גיטרמן: "הצטרפו לקואליציה, כדי שנהיה 11 חילוניים מול 10 חרדים"

סגן ראש העיר בוריס גיטמן, מנסה לפעול לגיבוש קואליציה חילונית בתוך הקואליציה העירונית, כדי להצר את צעדיהם של חברי המועצה מהסיעות החרדיות. גיטרמן: "אני קורא לכל חברי המועצה מהאופוזיציה להצטרף לקואליציה, כדי שנחזק את הציבור החילוני באשדוד" על סניה כצנלסון: "סניה הוא זה שהכניס סגן ראש עיר חרדי (עמרם כנפו) לראשונה בתולדות העיר" גיטרמן שב והצהיר: "אני שוקל להתמודד על ראשות העיר, יש לי כוונה לאחד סביבי את הציבור החילוני"
גיטרמן: "הצטרפו לקואליציה, כדי שנהיה 11 חילוניים מול 10 חרדים"

ימים לא פשוטים עוברים על סגן ראש העיר בוריס גיטרמן, בעקבות סערת השבת שפקדה את העיר בחודש האחרון. מצד אחד, גיטרמן מנסה לקדם את האינטרסים של הציבור אותו הוא מייצג, ומשמיע את קולו בישיבות סגורות בהנהלת העיר, כולל מספר צעדים אופרטיביים שהוא מבצע. מצד שני, הוא מחוייב בסופו של דבר להחלטות שמתקבלות בקואליציה, ומודע לכך שלציבור החרדי יש חברי מועצה מיליטנטיים, שעושים הכל כדי לשמור על האינטרסים של הציבור החרדי בעיר.

בין לבין, גיטרמן מנסה לקדם יוזמה מעניינת מאוד. מדובר באיחוד של חברי המועצה החילוניים, מהקואליציה והאופוזיציה, כדי להוות לשון מאזניים מול חברי המועצה החרדים. גיטרמן מסביר: "אני שומע בימים האחרונים חלק מחברי האופוזיציה קוראים לי לפרוש מהקואליציה ולחבור אליהם. זה צעד מיותר ולא הגיוני, כי בסופו של דבר יש 8 חברי אופוזיציה, וגם אם יצטרף אליהם חבר נוסף, אין שום השפעה מול הרוב הקואליציוני. אני מנסה להוביל מהלך אחר לגמרי, וקורא לכל חברי האופוזיציה להצטרף לקואליציה, בלי שום דרישות אישיות, אם באמת הם רוצים לעשות למען הציבור, ואז נהיה 11 חברי מועצה חילוניים מול 10 חברי מועצה חרדים. נוכל לאזן את ההחלטות לטובת כלל הציבור, ואולי גם ללכת ביחד בבחירות הקרובות. העיר חשובה לי לא פחות מאלה שמנסים לגנוב כותרות ולהטעות את הציבור באמירות פופוליסטיות. החוכמה היא לעשות דברים קונקרטיים, מעשיים בשטח, ולא לנסות לבלבל את הציבור באמירות חסרות בסיס".

גיטרמן זועם על ההתנהלות של חבר המועצה סניה כצנלסון, שרוכב על גלי מחאת השבת ועושה הכל כדי ללקט עוד ועוד קולות לקראת הבחירות לראשות העיר. גיטרמן: "אני מכיר את סניה משנת 1975, יודע בדיוק את הדרך שעשה, את הדברים שעשה בדרך ואת זה שהוא הפקיר את הרחוב הרוסי לטובת האינטרסים האישיים שלו. מה הוא עשה כסגן ראש העיר עם 9 מנדטים שקיבל מציבור העולים? היה לו כח אדיר ביד, לשנות ולקדם את האינטרסים של הציבור החילוני, ואני מודיע לך שהוא עשה מעט מאוד. הוא אפילו היה שותף למינוי סגן ראש עיר חרדי לראשונה בהיסטוריה של העיר, בזמן שעמרם כנפו מש"ס מונה לתפקיד. מדובר במהלך שבושל מאחורי הקלעים בין אביגדור ליברמן לאריה דרעי, וסניה היה שותף לו. לאחר מכן סניה החליט לנטוש את המערכה המקומית לטובת תפקיד יו"ר מפעל הפיס, ובעצם הפקיר את הציבור שהצביע עבורו וראו בו כסוג של מושיע, והפיח בהם תקווה שהולך להיות ראש עיר רוסי ראשון באשדוד. בפועל, סניה חשב על עצמו ורק על עצמו, לכן אני לא מאמין לו ויודע עוד הרבה דברים שגורמים לי להתרחק ממנו. הוא צריך להתבייש במעשים ובדיבורים שלו, ובסופו של דבר כל האמת תצא החוצה".

גיטרמן מתכוון להתמודד על ראשות העיר

גיטרמן מתייחס לסוגיית השבת: "אני היחיד שבמשך השנים האחרונות נלחמתי מול החרדים בקואליציה וגם כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ואיפה שיכולתי לעצור פרויקטים או פעולות שעלולות לפגוע בציבור החילוני, עשיתי זאת. לדוגמא, עצרתי פתיחת כוללים במספר מוקדים חילוניים, וזה דבר שהצריך ממני לא מעט עבודה, ובסופו של דבר הצלחתי למנוע זאת. הובלתי אישורים לבניית בניינים רבי קומות, שבעצם מבריח את החרדים מפרויקטים שכאלה, ויש עוד כמה פעולות שביצעתי שכרגע אני לא יכול לפרט. אני פועל גם נגד הניסיונות לכפייה דתית סביב השבת, ובספו של דבר אין לי ספק שהסטטוס קוו יישמר כפי שהיה עד עכשיו".

גיטרמן שב וחוזר על האמירה שלו מלפני מספר שבועות כי כנראה יתמודד בבחירות הקרובות על ראשות העיר: "יש כאלה שחושבים שזה סתם גימיק שלי, אבל אני מודיע לך בצורה הכי ברורה שאני שוקל להתמודד וארשום הישג גדול מאוד. יש ציבור חילוני גדול באשדוד שרוצה מנהיג חזק שישמור על האינטרסים שלו, אחד עם ניסיון בהנהגת העיר ועם קבלות, ואני עומד בכל הקריטריונים האלה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך