מיוחד: מכון לבדיקת תפילין ומזוזות במועצה הדתית שהפך למרכז סיוע לכל פונה

ראיון מיוחד שקיימנו עם הרב חיים בן חמו מהמועצה הדתית באשדוד, מגלה איך מקום שמיועד לבדיקת תפילין ומזוזות, הופך למרכז סיוע לכל פונה, ואחרי שתקראו את הכתבה הבאה יהיה לכם קשה להחליט אם מדובר במשרד הרווחה או במועצה הדתית. "הרב בן חמו הוא ללא ספק אחד האנשים שעושים עבודת קודש למען הציבור, והכל בצניעות ובאדיבות", אומרים במועצה הדתית
מיוחד: מכון לבדיקת תפילין ומזוזות במועצה הדתית שהפך למרכז סיוע לכל פונה

כל מי ששומע את צמד המילים "המועצה הדתית", בטוח שתחום העיסוק שלהם הוא מקוואות, רישום נישואין ובתי כנסת… יכול להיות שהנתון הזה נכון, אך לא כשמדובר במועצה הדתית באשדוד, כאן הם משתדלים לתת דגש על סיוע לכל פונה בכל בעיה, גם אם זה לא תחום עיסוקם והם לא אמורים לעשות זאת, ככה לכל הפחות עולה משיחה שערכנו עם הרב חיים בן חמו מוותיקי המועצה הדתית באשדוד.

תחום עיסוקו הרשמי של הרב בן חמו הוא סיוע לציבור בבדיקת מזוזות ותפילין, אך בדרך כלל זה מתחיל בבדיקת תשמישי הקדושה הללו, ומסתיים בסיוע רחב יותר. לדבריו, בדרך כלל כל מי שפונה לבדיקת תפילין או מזוזה, עושה זאת לאחר שהתגלתה בעיה כלשהי באורח חיו, שמציקה לו עד כדי כך שהוא קם ולוקח את מזוזות ביתו או את התפילין שאותם הוא מניח מדי בוקר לבדיקה, כאשר לא פעם הפונה מבקש את עזרתו של הרב בן חמו בבעיה שמציקה לו, ובגללה הגיע לבדוק את תשמישי הקדושה שלו, ומסתבר שבמועצה הדתית מכוונים ומסייעים ככל הניתן לפונים הללו.
כדי לברר את הדברים ולשמוע ממקור ראשון, שמנו את צעדנו לבניין המועצה הדתית בעיר בכדי לשמוע על המקרים בהם נחלצו עובדי המועצה לטובת הציבור, הגענו לחדרו של הרב חיים בן חמו, ושוחחנו איתו על פעילותה הענפה של המועצה הדתית בעניין בדיקת התפילין והמזוזות.


"את המבצע לבדיקת תפילין ומזוזות עשינו בעיקר בחודש אלול לקראת ראש השנה ויום הכיפורים, אלא שאז ראינו שהביקוש של הציבור לבדיקה גדל, שכן השוק הזה כל כך פרוץ, אנשים תמימים ולא מבינים בתפילין ומזוזות, רואים אדם עם זקן וישר מאמינים לו, אבל לצערנו יש הרבה תרעומת ושקרים, שכן הרבה מאלה שהגיעו אלינו גילו שתשמישי הקדושה שלהם פסולים. לכן הרב עובדיה דהן, יו"ר המועצה, העלה רעיון לעשות את הבדיקות האלה כל השנה, פעמיים בחודש", מספר הרב בן חמו.
שאלנו את הרב האם כל הציבור מגיע לבדוק או שמדובר רק בדתיים או חרדים, והוא הגיב שלמשרדו מגיעים כל סוגי האנשים, מהחרדים ביותר ועד החילונים שהחליטו לפתע להניח תפילין ויודעים שבבניין המועצה נמצא כל מה שקשור לדת. "אלה שבאים לבדוק את המזוזות, הם מגיעים בדרך כלל לאחר שקרה משהו כדוגמת משבר, פיטורין מהעבודה, או חלילה לא הולך במשהו. על פי רוב כשאני שואל את האנשים מה קרה, למה הבאתם את המזוזות, הם אומרים – שמע לא הולך לי כאן, לא הולך לי שם, אנחנו עושים בדיקה מקיפה ללא תשלום למזוזות ובתפילין מסבסדים 50 אחוזים".
לקראת סיום השיחה, הרב סיפר לנו על המצוקה הקשה של האנשים ודרך הסיוע של המועצה הדתית: "הגיעו לכאן אנשים עם בעיות בפרנסה שרצו לבדוק את המזוזות, והרב עובדיה תמיד דאג יותר משצריך. דרך הבדיקה הזו שהגיעו לכאן, הם קיבלו סיוע מעמותות שהפננו אותם אליהם, אם זה בעיות בריאות אז הכוונו אותם לגורמים המושכים בחוטים שנרתמו לסייע, אם זה אנשים עם בעיות שלום בית שקיבלו ייעוץ מהמומחים ביותר בתחום שנמצאים בקשר איתנו, ואפילו אנשים שבדקו את התפילין וגילו אותם כפסולים, קיבלו את זה קשה כי אין ידם משגת לקנות חדשות, אבל יו"ר המועצה, לפנים משורת הדין, פעם אחר פעם העניק לאנשים האלה תפילין מגמ"ח החסד שקיים אצלנו ואנו משאילים אותם בדרך כלל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך