סירב להתגרש והסכים שבנו ייחשב כממזר

בעל לא הסכים לתת גט לאשתו, למרות שזו הרתה כתוצאה מקשר הדוק עם המאהב שלה, רק לאחר לחץ כבד של דייני בית הדין הרבני, כולל עיקול משכורות וצו עיכוב יציאה מן הארץ, הבעל נכנע ללחץ וחתם על הגט המיוחל

לא מכבר הסתיים דיון יוצא דופן בבית הדין הרבני. אישה, אשר היא ובעלה פרודים כבר למעלה משנתיים, ביקשה גט מבעלה. הבעל סירב, והדיינים נטו לטובתו. תוך כדי הדיונים נכנסה האישה להיריון מהמאהב שלה, וחששה כי הדבר יחמיר את מצבה המשפטי. בצר לה פנתה האישה לעו"ד עינבר לב, שהציגה בפני הדיינים את בדיקת ההיריון של האישה, בצירוף העובדה כי הרתה לגבר אחר שאינו בעלה, שכן הזוג אינו מקיים יחסי אישות זה זמן רב.

הדיינים נחרדו לגלות כי הילד העתיד להיוולד צפוי לצאת ממזר על פי ההלכה. "בתי הדין הרבניים נמנעים, עד כמה שניתן, מלהכריז על אדם כממזר", אומרת עו"ד לב. תגובתו של הבעל באמצעות עורך דינו הייתה: "מצידי הדיינים יכולים לקבוע שהילד ממזר, אני לא מוכן להתגרש".

בעקבות אמירה זו שינו הדיינים את עמדתם בתיק, וחייבו את הבעל בגט. לדברי עו"ד לב, הדיינים בפסיקתם אפשרו ערפול מסוים על נסיבות הבאת הילד לעולם, ובכך למעשה אפשרו לילד להתחמק מלהיחשב ממזר.

בדיון ביקשה עו"ד לב להטיל על הבעל סנקציות קשות מנשוא, עד אשר יסכים לתת לאשתו גט, מחשש שהתאחרות בהסכמתו תפזר את הערפל ממעמדו של העובר המתפתח ברחמה של האישה.

לדברי עו"ד לב הדיינים הבהירו לבעל מה יעלה בגורלו אם יעמוד בסירובו לתת גט לאשתו, ולאור הסנקציות שעלולות היו לנחות על ראשו, הסכים לבסוף הבעל לתת גט לאישה.

לדברי עו"ד עינבר לב, במשך תקופה ממושכת סירב הבעל להעניק לאשתו גט כנקמה על כך שניהלה זוגיות מחוץ לנישואים. למרות הפצרותיה לחצו הדיינים לשלום בית וסירבו לחייב את הבעל בגט.
האישה, שהרתה ממאהבה ערב הדיון בתיק, חששה כי מצבה החדש ירע את מעמדה וכי הגט המיוחל יתרחק ממנה עוד יותר. פרקליטתה של האישה נקטה בצעד לא שגרתי, כשהציגה את תוצאות בדיקת ההיריון לדיינים. לדברי עו"ד לב, גורל הילד נתון ביד הדיינים, ואם ימהרו לכפות גירושים על בני הזוג, יהיה קשה להוכיח שהילד אכן ממזר. לאור מהלכה של עו"ד לב, ביקשו הדיינים להתייעץ, וחזרו נחושים לאולם, במטרה לכפות גירושין על הבעל.

לדברי עו"ד לב נושא הממזרות הוא נושא מיוחד ורגיש במיוחד בבתי הדין הרבניים. ממזר, על פי ההלכה, הוא מי שנולד לאישה נשואה כתוצאה מניאוף, או מי שנולד כתוצאה מיחסי מין בין קרובי משפחה. ככזה הוא נחשב פסול חיתון ואינו יכול להינשא לבן או בת זוג יהודיים.
כדי למנוע מן הילד העתיד להיוולד גורל של ממזרות, קיבלו הדיינים את טענותיה של עו"ד לב, והפעילו על הגבר סנקציות חריפות. ביניהן עיכוב יציאה מהארץ, עיקול משכורתו לטובת האישה, והטלת קנסות שונים.

משראה הבעל איך עלולים להיראות חייו, אם לא ייעתר לבקשת הדיינים, הוא נמלך בדעתו, והסכים כבר בדיון עצמו לתת לאשתו גט.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך