משכנתא בדרגה שנייה – בשני בנקים שונים

תמיד אומרים לכם שהבית שלכם יכול להיות משועבד לבנק אחד? תמיד אמרו לכם שהמשכנתא לא יכולה להיות בשני בנקים שונים?
לקחת משכנתא או לא לקחת משכנתא?

אז הנה, אנחנו הולכים לסתור את הכול ולהגיד דברים שונים לגמרי. קריאה חובה לכל אדם שיש לו בית עם משכנתא.

מה זה בכלל משכנתא שהיא דרגה ראשונה? ברגע שהבית שלכם משועבד לבנק, הוא משועבד בדרגה ראשונה. כלומר, הבנק הזה יהיה הראשון שיקבל את הכסף שלו אם אתם לא תוכלו לשלם והבית יימכר. אם אתם תהיו בעלי חובות אחרים והבטחתם לאותם בעלי חוב שאתם תמכרו את הבית, כל זה לא תקף כל עוד בנק המשכנתאות הוא רשום בתור ראשון וגם יחיד בנסח הטאבו. ברגע שהבנק הוא רשום כדרגה ראשונה, זה אומר שהוא הראשון בתור לקבל כסף ממכירת הבית הזה. עד כאן, מובן.

מה זה בעצם דרגה שנייה? זה למעשה אומר שהבנק שיש לו דרגה שנייה, יהיה השני לקבל את הכסף ממכירת הבית, אם אתם תהיו בפשיטת רגל. בואו ניתן דוגמה: נניח שיש לי בית שעולה 1 מיליון שקלים, יש עליו משכנתא בדרגה ראשונה לטובת בנק לאומי בשווי 200 אלף שקלים, ולבנק פועלים יש משכנתא בדרגה שנייה של 200 אלף שקלים. מה שזה בפועל אומר, שאם אתם לא מצליחים לעמוד בתשלומים והבית שלכם נמכר, בנק לאומי יקבל את הכסף שלו ראשון ורק אם יישאר עוד כסף, זה ילך לבנק הפועלים. אז זה המהות של משכנתא שהיא בדרגה שנייה, אבל בואו ננסה להכניס את זה לתוך יישום מעשי. אז הנה.

מתי אנחנו בכלל היינו רוצים דרגה שנייה? נניח שיש לי משכנתא שהיא בגובה של 200 אלף שקלים. שוב הבית הוא 1 מיליון שקלים. המשכנתא שלנו היא מעולה, פשוט אדירה. אני לא מוכן לוותר על המשכנתא שלי בעד שום הון שבעולם. אבל קרה המקרה שאני צריך עוד 300 אלף שקלים. אני כמובן פונה בטבעיות לבנק שלי שבו יש לי משכנתא, אבל הריבית שם היום היא פשוט לא טובה. קורה בהחלט.

אז מה אני עושה עכשיו? אופציה ראשונה היא לקחת את כל המשכנתא הקיימת כבר ולהעביר אותה לבנק אחר, כזה שהיום מציע ריביות אטרקטיביות ולקחת שם את התוספת. אופציה שנייה היא להשאיר את המשכנתא הקיימת במקום שבו היא נמצאת היום, ולקחת את התוספת שאנחנו רוצים בבנק אחר.

אבל: לא כל הבנקים מוכנים לתת משכנתא בדרגה שנייה, ובטח שלא בכל מקרה. כלומר גם בבנקים שכן, כל מקרה נבחן לגופו. מגבלה שנייה היא שניתן לעשות את זה רק עד 50 אחוז משווי הדירה, כאשר שמאי מטעם הבנק קובע את השווי של הנכס.

 

 

לכל בעיה, פנייה או איחולי הצלחה:

מרטין:050-8116397  

 maratbok@gmail.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך