תושבים ברובע י"א התחברו פיראטית למערכת הביוב העירונית

בעקבות פיילוט שערך תאגיד "יובלים אשדוד", התגלו חיבורים פיראטיים, לא חוקיים, של מרזבים למערכות הביוב. הודעה נמסרה לתושבים, בתוספת דרישה כי יטפלו בכך בהקדם בטרם יינקטו הליכים הקבועים בחוק
תושבים ברובע י"א התחברו פיראטית למערכת הביוב העירונית

תאגיד המים והביוב "יובלים אשדוד" ביצע פיילוט לבדיקת חיבורים פיראטיים של מרזבים למערכות הביוב בבתים פרטיים. הפיילוט בוצע במספר רחובות ברובע י"א בעיר. הבדיקה נועדה לאיתור מרזבים פרטיים המחוברים למערכות הביוב, דבר הגורם נזקים למערכות הביוב העירוניות ובכלל זה יוצר סיכון לגלישות ביוב, בעיקר בחורף וזאת בשל עומס יתר על מערכת הביוב. יש לציין כי הדבר אסור על פי החוק ואף מהווה עבירה פלילית. בבדיקה נמצאו מספר בתים בהם חוברו המרזבים אל מערכת הביוב העירונית. הודעה נמסרה לתושבים, בתוספת דרישה כי יטפלו בכך בהקדם בטרם יינקטו הליכים הקבועים בחוק. הפיילוט האמור יורחב בקרוב לרחובות נוספים בעיר. הודעה תימסר לתושבים בטרם ביצוע הבדיקות בפועל.

הבדיקה בוצעה בטכנולוגיה של החדרת עשן אל מערכת הביוב העירונית ויציאת העשן בחיבורים במרזבים הפרטיים. בדיקת העשן מאושרת על ידי משרד הבריאות. מדובר בשיטה בטוחה, מהירה, יעילה וחסכונית. חומר העשן הינו ללא ריח, אינו מזיק לבריאות ונעלם לאחר מספר דקות.

פעילות זו לגילוי חיבורים פיראטיים של מרזבים למערכת הביוב העירונית הינה חלק מהמהפכה שמוביל תאגיד המים והביוב "יובלים אשדוד", בתחום הגנת  הסביבה, בדמות השקעה בתשתיות וטכנולוגיה מתקדמת.

מנכ"ל התאגיד שלמה אטיאס, ציין כי "כעיר השוכנת על חוף ים ובסמיכות לנחל, ישנה חשיבות רבה מאד להתאמת מערכות המים והביוב לרגישויות הקשורות בכך, תוך הצבת מטרת על בדמות מניעת גלישות שפכים לים ולנחל. לצורך כך בוצעו בשנים האחרונות פרויקטים מקיפים להגברה משמעותית של אמינות מערכת הולכת השפכים, בהם שדרוג מסיבי של תחנות השאיבה לביוב, וכן הוטמע שימוש במערכות פיקוח אמינות הניתנות לשליטה ובקרה מרחוק. כמו כן הסתיים לאחרונה פרויקט ייחודי מסוגו, וענק בקנה מידה ישראלי, להקמת קו סניקה ראשי לביוב באורך 9 ק"מ ובקוטר 40 צול, אשר מוליך  את השפכים מתחנת השאיבה לביוב הראשית בעיר עד למכון לטיפול בשפכים. עלות הפרויקט כ-45 מיליון שקל. הקו החדש פועל במקביל לקו המרכזי הקיים, ומאפשר ויסות והזרמה של השפכים הנאספים בעיר. עם הקמת הקו הפכה מערכת הביוב באשדוד לאחת המערכות המתקדמות, האמינות ובעלות הערך הרב ביותר להגנת הסביבה בישראל. בנוסף, הקו החדש נותן מענה  לגידול ולפיתוח העיר ב- 40 השנים הבאות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך