העבודה בבניין הפכה לעבודה זרה

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות יצחק מויאל, חושד כי ממשלת ישראל בדרך להפריט את ענף הבנייה. השבוע אישרה הממשלה הבאת עוד 6000 עובדים סינים, ולא עושה די להכשיר ישראלים לענף שהיה פעם גאוות מדינת ישראל
גבר יושב

ממשלת ישראל החליטה השבוע לייבא עוד 6000 עובדי בניין מסין, וזאת בנוסף ל-16.5 אלף העובדים שהבאתם אושרה כבר בעבר. זאת בנוסף לתוכנית של הממשלה לייבא חברות סיניות עם העובדים לעבודה בישראל. שמחתי לראות כי שר העבודה והרווחה חיים כץ, התנגד להחלטה אבל זה לא עזר וההחלטה עברה, ולהערכתי מדובר בעוד לבנה ב"קבורת" הענף לישראלים.

המדהים הוא שלראשונה הוחלט לפתוח גם את תחום בניית התשתיות לעובדים זרים, הכולל בין היתר הקמת מערכות מים וביוב, ניקוז, חשמל, תאורה, כבישים וגשרים, תת ענף שעד כה היה סגור להעסקת עובדים זרים. באופן אירוני,  ההחלטה התקבלה  בניגוד להחלטת ממשלה קודמת משנת 2001, שמטרתה הייתה הגבלת תעסוקתם של עובדים זרים בבניין במגזר הציבורי לצורך עידוד שילובם של עובדים ישראלים בענף.

לצערי, מצד אחד משרד העבודה מתנגד לכל המהלך הזה של הבאת עובדים זרים לענף הבנייה, אבל בפועל, לא נעשה הרבה מצידם על מנת להכשיר ישראלים לענף הזה, שמשווע לידיים עובדות בכל המקצועות. זו לא חוכמה להתנגד בממשלה או בתקשורת להבאת סינים ומצד שני לא לסייע לנו בהסתדרות להכשיר עובדים לענף.

משרד העבודה לא מסייע בפתיחת המיזם המדהים של ההסתדרות עם הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה, "בונים ישראלים", שכל מטרתו להכשיר ישראלים לענף הבנייה. משרד העבודה טרם חתם איתנו על הסכם, ואני מקווה שזה עוד יקרה, כי הפגיעה בענף ובידיים ישראלים עובדות בעצם הבאת הסינים היא דבר שצריך להתייחס אליו בכובד ראש.

כל הדיבורים שישראלים לא רוצים לעבוד בענף הם דיבורי סרק במקרה הטוב, ובמקרה הרע אלה הם דברי שקר חמורים. אני נפגש עם צעירים שרוצים לעבוד בענף. ישראלים כן רוצים לעבוד בענף שיש בו תנאים טובים, שכר נאות, ותק בענף, פנסיה מהיום הראשון, כל הביטוחים, מלגות רווחה, ולמרות מה שנאמר אנחנו בהסתדרות נמשיך לעודד ישראלים בענף. אני קורא לכל ישראלי שיבוא  יקבל הכשרה קורסים ותנאים טובים.

החשד שלי מכל המהלכים של ממשלת ישראל, שלצערי מקבלים את תמיכת שר האוצר, המשמש כיו"ר קבינט הדיור, הוא להפריט את ענף הבנייה ולהעביר אותו לעבודה זרה, לידיים זרות מטורקיה מולדובה, איטליה ומסין. הענף שהיה לגאוות מדינת ישראל ולעבודה עברית ציונית ילך וייעלם לצערי, לטובת ידיים זרות ועלינו לעשות הכל למנוע זאת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך