למרבה האירוניה: "סערת השבת" עושה טוב ל"ביג פאשן"

בחודש האחרון, בצל המאבק סביב פתיחת מתחם הקניות בשבת, הפדיון בסופי שבוע ב"ביג פאשן" עלה בעשרות אחוזים / שי לשבת
מנכ"ל חברת "ביג": "נשלם את הקנסות שניתנו לחנויות באשדוד"

מרכז הקניות "ביג פאשן" זכה בחודש האחרון לקמפיין פרסומי בחינם, מבלי שבעלי המקום הוציאו שקל אחד… "סערת השבת" באשדוד הגיעה לכותרות ברמה הארצית, ומסוקרת על בסיס יומי בכל כלי תקשורת שמכבד את עצמו. התקשורת הפכה את אשדוד לסמל סביב המאבק בין הציבור החילוני לחרדי בארץ, ומן הסתם מתחם "ביג פאשן" מעורר את ההתעניינות המרכזית, לאחר שפקחי עיריית אשדוד חילקו קנסות לסוחרים במקום.

מדובר במאבק יצרי, חסר פשרות, עם קבוצות שמרימות ראש משני הצדדים, כאשר הציבור החילוני התעורר ובפעם הראשונה החליט שהוא מקיים מחאה משמעותית, מול הניסיונות של גורמים חרדים להפר את הסטטוס קוו, לא רק משיקולים דתיים, אלא בעיקר בגלל מאבקים פנימיים בקהילה החרדית באשדוד. בעבר הציבור החילוני היה מנומנם ואדיש, והיו כאלה שהיו בטוחים כי ההחלטות החדשות יעברו בלי בעיה יוצאת דופן. איש לא צפה כי ההחלטות האלה יבעירו את אשדוד.

נראה כי המאבק הזה לא יסתיים בקרוב. הרי מדובר בצעדים הרי גורל לעיר שלנו, שיקבעו את צביונה לשנים הבאות. הציבור החילוני דורש, די בצדק, כי הסטטוס קוו שהיה מקובל בעיר עד לפני כחודש ימים, יחזור להתקיים הלכה למעשה. זה אומר שאיש על פי אמונתו יחיה, עם עסקים באזורים ספציפיים בעיר שפתוחים בשבת, מבלי להפריע לציבור הדתי לשמור את השבת. זה לא סביר לדרוש מעיר עם 70% אוכלוסיה שאינה חרדית, לסגור את העיר בשבת, כאילו אנו חיים בבני ברק. גם מקבלי ההחלטות בעיריית אשדוד מבינים זאת, ומנסים לגבש הסכם שיהיה מקובל על כל הצדדים. הסכם שכזה יזכה להצלחה אך ורק אם אותו קומץ חרדי יבין שהוא חייב להתפשר, אחרת אשדוד תמשיך להיות בכותרות, ולא בקונוטציות חיוביות. באותה נשימה, הציבור החילוני חייב לכבד את שומרי השבת ולא להפריע להם בקיום אורח חייהם הדתי. זה מה שהיה באשדוד מאז ומעולם, וזה מה שצריך להיות גם בעתיד בעיר הנהדרת שלנו.

למרבה האירוניה, המאבק סביב "סערת השבת" עושה טוב לעסקים שפתוחים בשבת בעיר הנמל. הסיקור התקשורתי המקיף והרצון של הציבור החילוני באשדוד ומחוצה לה, לתמוך באותם מתחמי קניות הפועלים בשבת, גורמים לכך שהפדיון ב"ביג פאשן" עלה בחודש האחרון בעשרות אחוזים במהלך סופי השבוע. מדובר בנהירה של ממש של אלפי אנשים, שמנצלים את מזג האוויר הנוח ומגיעים לראות מקרוב את מתחם הקניות שעומד במוקד הסערה. ברור שבעלי המתחם היו מוותרים על המאבק הזה, כי בסופו של דבר הם מעדיפים להתרכז במה שהם טובים באמת, הקמה וניהול מרכזי קניות בארץ ובעולם. המאבק הזה נכפה עליהם, והם עומדים על הרגליים האחוריות כדי שהסוחרים במקום לא יפגעו, וימשיכו להפעיל את עסקיהם גם בסופי שבוע, כפי שעשו מהיום הראשון שה"ביג פאשן" פתח את שעריו.

 

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך