"רציתי שימות״. חקירת רצח איתי מור ז״ל הסתיימה

המשטרה פרסמה את ממצאי תיק חקירת אמיר בסטיקר המואשם ברצח שכנו איתי מור ז״ל. בסטיקר החליט על פי המשטרה להורגו בעת שאיתי מור ז״ל סידר את האור בחדר המדרגות בתוקף תפקידו כחבר בוועד הבית. בסטיקר נכנס אח״כ לדירת הוריו וכשהמשטרה הגיעה, ניסה להמלט. יוגש נגדו כתב אישום חמור.
"רציתי שימות״. חקירת רצח איתי מור ז״ל הסתיימה

המשטרה פרסמה היום, רביעי את ממצאי תיק החקירה נגד אמיר בסטיקר המואשם ברוצח של שכנו איתי מור ז״ל.

על פי המשטרה:״עדויות רבות, ממצאים פורנזיים שנאספו על ידי חוקרי הזיהוי הפלילי ועשרות עמודי חקירה של החשוד במעשה, התגבשו לכדי כתב אישום חמור שיוגש בתחילת השבוע באמצעות פרקליטות דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. "רציתי שימות" טען החשוד במהלך חקירותיו במשטרה"

חקירה מחלק התשאול במשטרה שארכה כשלושה שבועות מאז 17.1.18 בשעת ערב, עת נדקר למוות תושב אשדוד (44.5) על ידי שכנו (25), התגבשה לכדי כתב אישום חמור שיוגש על ידי פרקליטות דרום בתחילת השבוע הקרוב. תיק החקירה כולל בתוכו עדויות רבות, ממצאים פורנזיים אותם אספו בקפדנות יתרה חוקרי הזיהוי הפלילי יחד עם צוות המעבדה הניידת במז"פ דרום של משטרת ישראל, עשרות עמודי חקירתו של החשוד במעשה שקשר עצמו לחשדות המיוחסים לו ואף שיחזר את הרצח בזירת האירוע כשהוא מלווה בחוקריו ובקור רוח. "מדובר בחקירה בה נדרשת מקצועיות וסבלנות רבה, על מנת להגיע אל חקר האמת תוך איסוף ראייתי ועדויות שבסופו של יום יחברו יחדיו כתצרף לכדי יכולת להגיש כתב אישום מבוסס נגד החשוד במעשה", ציינו במשטרה.

הכת שנשברה מעוצמת הדקירות (צילום: דוברות משטרה)

מחומרי חקירת האירוע הקשה עולה כי החשוד חזר בתשובה לפני מספר שנים והתקרב אל הדת עד מאוד, תוך שהגיע פעמים רבות אל חצר רב ידוע בבני ברק משם סולק לא אחת. בתחילת אותו שבוע בו רצח על פי החשד את שכנו, נסע החשוד אל חצר הרב וגם אז לא הוכנס אל המקום. החשוד נותר לישון במשך יומיים בסמוך ושב לאשדוד ביום שלישי לבית סבו שם נותר לישון וביום רביעי, יום הרצח, חזר אל בית הוריו ברחוב האשכול, בשעה 19 לערך, ונעל עצמו בבית.

באותו הערב, קומה אחת מעל דירתו של החשוד, עסק המנוח במטלות הבית תוך שסייע לרעייתו והשכיב את ילדיו לישון. בשעה 21 לערך ירד המנוח אל חצר הבניין על מנת לזרוק את הזבל וכששב לבניין התמהמה בקומה הראשונה, הקומה בה מתגורר החשוד ברצח, תוך שניסה לסדר את אור חדר המדרגות מתוקף היותו בתפקיד "וועד הבית". בעת שעמד המנוח בסמוך לארון החשמל, ניגש החשוד שיש בסלון ביתו אל דלת הכניסה אז הביט דרך העינית והבחין בשכנו שעמד בחדר המדרגות כאמור, הן אז התגבשה בדעתו, לדבריו, המחשבה כי שכנו בא להורגו ועל כן החליט כי "הקם להורגך השכם להורגו". החשוד ניגש למטבח ונטל סכין משם ויצא את דלת ביתו ישר לעבר המנוח ליד ארון החשמל והחל דוקר אותו מספר פעמים, 4-5, בפלג גופו העליון ובדקירה האחרונה אף נשברה להב הסכין מקת האחיזה. מיד לאחר מכן חזר החשוד אל דירתו, נעל עצמו שם והתיישב בסלון.
המנוח לאחר שנדקר על ידי שכנו החל צועק לעזרה. אשתו שהייתה בבית עם ארבעת ילדיהם שמעה את זעקותיו ויצאה לעברו הבחינה כי הוא מדמם רבות ומחזיק את אזור החזה ואומר לה – "למה הוא עשה לי את זה" תוך שמצביע לעבר דלת בית שכנו ואז התמוטט תוך שהיא זועקת לעזרה ושכנים רבים יצאו מדירותיהם על מנת לסייע כשכל הזמן הזה רצה רעייתו של המנוח בין בעלה שמתבוסס בדמו לבין דירתם בה ארבעת ילדיהם.

ממצאים מזירת הארוע (צילום: דוברות משטרה)

כוחות משטרה רבים שהוזעקו למקום החלו מיד בתחקור ראשוני של המקרה ממנו עלה כי החשוד במעשה נמצא בתוך דירתו. לאחר שדפקו בדלת הדירה והחשוד פתח אותה, כשהבין כי שוטרים הם, דחף את השוטר והחל בניסיון להימלט במדרגות לכיוון הכניסה לבניין אך לחוסר מזלו שוטרים נוספים שעמדו באותו גרם מדרגות השתלטו עליו והוא נעצר, נכבל והועבר לחקירה בתחנת המשטרה בעיר. חוקרי המשטרה בזירה החלו באיסוף עדויות וממצאים, כולל הסכין עמה בוצע הרצח שנותר במסדרון הקומה הראשונה.

כמו כן, בין הממצאים הפורנזיים שנאספו והועברו לבדיקות מעבדות הזיהוי הפלילי במשטרת ישראל, נמצאו על החשוד עצמו כתמי דם ובדיקתם קבעה כי אלו כתמי דמו של המנוח.
החשוד שהועבר לחקירה במחלק התשאול הודה במהלך חקירתו בחשדות המיוחסים לו ובהמשך אף הושב אל הזירה בה ביצע שחזור של הרצח. כבר בחקירתו הראשונה כשנשאל על ידי חוקריו מה ציפה שיקרה לשכנו המנוח בעת שדקר אותו, השיב החשוד – "רציתי שימות". מעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט לטובת המשך החקירה וביום ראשון הקרוב צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום חמור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך