תביעה: טכנאי נפגע נפשית לאחר שנחבל בדרך למלא מים

א' מתקין מעליות בן 50 תושב אשדוד שנפל בעת שמילא מים באתר בנייה וכתוצאה מכך נפגע נפשית, תובע מאות אלפי שקלים מחברת מעליות בה עבד ומביטוח הראל שביטחה החברה. כך עולה מתביעה שהגיש לאחרונה לבית משפט השלום באשדוד באמצעות עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות נזקי גוף

מהתביעה עולה כי לפני 5 שנים במהלך עבודתו באתר בו התקין מעלית, ניגש למלא מים מצינור מאולתר שהיה קשור באמצעות חוט ברזל ומוקם על משטח עץ שהונח על תל עפר ופסולת בניין. בעת שעמד על המשטח ואחז בצינור המים, הצינור התנתק ממקומו והטכנאי איבד את שיווי המשקל על משטח העץ המתנדנד ונפל לאחור מגובה של כמטר וחצי. כתוצאה מהנפילה נחבל בחוזקה בראשו ובחלקים נוספים בגופו.

לאחר התאונה הטכנאי החל לסבול מכאבי ראש וצוואר, סחרחורות וממצב נפשי ירוד. לאחר ששהה כ-8 חודשים בחופשת מחלה, רופאה תעסוקתית קבעה כי טכנאי המעליות אינו כשיר לעבודה בגובה למשך חצי שנה. בשל מצבו הרפואי הופסקה עבודתו. לאחר שעשה הסבה לטכנאי מכונות כביסה מצא עבודה זמנית בשכר מופחת אך מאז התאונה עקב מצבו הנפשי הוא מתקשה להחזיק לאורך זמן במקומות עבודה ונגרמו לו הפסדי שכר.

בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג טוען בתביעה כי אם חברת המעליות הייתה פועלת בזהירות הנדרשת ממנה ודואגת לסביבת עבודה בטוחה לעובדיה ודואגת להתקין באתר הבנייה בו נדרש לעבוד, דרכי גישה בטוחות ומשטחי עבודה בטוחים, התובע לא היה נפצע וניתן היה למנוע את תוצאות התאונה. עוד נטען כי החברה התרשלה בכך שהעלימה עין משיטות עבודה לקויות, מסוכנות ולא בטיחותיות לעובדיה ואף התעלמה מתאונות קודמות שאירעו בתחומה בנסיבות דומות.

לפני התאונה התובע היה אדם בריא לחלוטין בגופו ובנפשו ותפקד היטב בביתו ומחוצה לו בעבודה פיזית וקשה בחברת המעליות. מאז התאונה, טכנאי המעליות סובל מפגיעה בדימוי העצמי, עצבנות, רגזנות וחוסר סבלנות כלפי סביבתו. הוא אינו מסוגל לשוב לעבוד ומתקשה לבצע פעולות בסיסיות בושל התאונה ותוצאותיה הקשות, חרב עולמו, נפגעו קשות הנאות חייו והוא הפך לשבר כלי.

ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי הכירה בתאונה כתאונת עבודה וקבעה נכותו הנפשית לצמיתות היא בשיעור של 10 אחוזים. מומחה לפסיכיאטריה מטעם התביעה שבדק אותו העריך את נכותו הנפשית בשיעור של 20 אחוזים כי לאחר הפגיעה מצבו הנפשי החל להתדרדר והופיעו חרדות, פלשבקים, בעיות בשינה וירידה בסף התסכול והגירוי.

טכנאי המעליות תובע בבית המשפט לקבל פיצוי עבור הפסדי שכר וזכויות סוציאליות, הוצאות רפואיות, כאב וסבל ועזרת צד ג'.

טרם הוגש כתב הגנה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך